مسیر ترسیم انقلاب پیامبر اکرم (ص) واقعه عظیم غدیر خم بود

حجت الاسیلام دوستیان گفت: مسیر ترسیم انقلاب پیامبر اکرم (ص) واقعه عظیم غدیر خم بود که از آن بعنوان اکمال دین و و هدایت جامعه اسلامی بدست امیر المومنین علی( ع) تعبیر شده است.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه ومدینه است که پیامبر اسلام در ۱۸ذی الحجه سال۱۰هجری قمری (برابر با ۲۸ اسفند سال ۱۰ هجری خورشیدی) علی بن ابیطالب را مولای مؤمنان اعلام کرد .

 

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین افزود: روز ۱۸ ذی الحجه را باید یکی‌از وقایع مهم در تاریخ صدر اسلام بدانیم که در آن اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم به وضوح دیده می شود و  بنابر روایات پیامبر مکرم اسلام در آخرین حج زندگی پر برکتشان از تمام قبایل و طوایف مسلمان دعوت کردند تا در این مراسم شرکت کردند. قریب به ۱۲۰ هزار نفر دعوت پیامبر را لبیک گفته و در این مراسم معنوی شرکت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه حجه الوداع را با اتفاق مهم دیگری می شناسند خاطر نشان کرد: حجته الوداع را با واقعه غدیر خم و تعیین تکلیف ولایت پس از پیامبر گرامی اسلام است .

 

حجت الاسلام دوستیان تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام خبر ولایت را نه در منا و عرفات، بلکه در کیلومترها آن طرف تر یعنی در غدیر خم اعلام کردند، شاید بتوان گفت دلیل این کار پیامبر این است که همه حاجیان بدانند که خبر ولایت خبری بسیار مهم و همه توجهات باید جلب آن شود. فرض کنید که پیامبر این خبر را در منا یا روز عید قربان اعلام می کرد آیا بهانه ای دست عده ای نمی‌آمد که بگویند "من کنت مولا فهذا علی مولا" توصیه ای مانند دیگر توصیه های پیامبر در موسم حج است بنابراین جلب توجهات برای اعلام این خبر بسیار مهم بود. علاوه بر این پیامبر همه شرکت کنندگان در حج را در غدیر خم نگه داشت چه کسانی که جلوتر رفته بودند چه کسانی که عقب ماندند. 

 

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین اظهار کرد: این موضوع هم دلیل اهمیت خبری است که قصد اعلام‌ آن را دارند خبر ولایت امیرالمؤمنین (ع) اعلام می شود بنابر روایات همه افراد اعم از زن و مرد با علی (ع) بیعت رو در رو می کنند.

 

وی با بیان اینکه  هنوز رسالت پیامبر تمام نشده است گفت: یک جمله کلیدی از سوی ایشان تکلیف همه شرکت کنندگان و نسل های پس از آنان را روشن می کند جایی که پیامبر می فرمایند "حاضرین باید به غایبین اطلاع دهند" این جمله دقیقا همان چیزی است که رسالت مهم خبرنگاری را روشن می کند، پیامبر اسلام۱۲۰ هزار خبرنگار را مامور کرد تا این پیام مهم را در سراسر جهان منتشر کنند. اما آیا همه شان این رسالت را به درستی انجام دادند؟ 

 

حجت الاسلام دوستیان با اشاره به اهمیت غدیر خم تاکید کرد: اهمیت غدیر خم در مبانی تعالیم اسلامی به قدری است که توجه ویژه به جریان ولایت حضرت علی ابیطالب در جانشینی پیامبر اکرم (ص)در احادیث متواتر بیان شده و  وظیفه همه ماست که در راه ترویج موضوع ولایت و امامت تلاش کنیم .

کد خبر 1080104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha