کارگاه آموزشی غدیر در آستارا برگزار شد

به همت پایگاه بسیج شهید آهنی و مشارکت کانون فرهنگی و هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) کارگاه آموزشی غدیر در بندر آستارا برگزار شد.

«محسن نوروزاده» در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کارگاه آموزشی و توجیهی غدیر به مدت سه روز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسجد امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شاپور آهنی بندر آستارا با بیان اینکه در قالب برپایی این کارگاه آموزشی هر روز یک سوال از موضوعات مطرح شده طرح و به قید قرعه به یک نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا می شد، افزود: حجت الاسلام علی صدیقی کارشناس علوم دینی و مذهبی در کارگاه آموزشی به تدریس پرداخت.

 

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقای فرهنگ غدیرشناسی عنوان کرد و گفت: رمز ماندگاری اربعین و عاشورا در فرهنگ دینی ما مردمی‌ بودن آنهاست که لازم است تلاش کنیم غدیر را نیز در سطح واقعه عاشورا برجسته کنیم چرا که غدیر مهم ‌ترین و تأثیر‌گذارترین واقعه در تاریخ اسلام است.

 

نوروززاده با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ غدیر اظهارکرد: همچنین به مناسبت عید غدیر مراسم جشنی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شاپور آهنی بندر آستارا افزود: در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام «علی صدیقی» همراه بود، حیدرعلی مطابقی در وصف مولای متقیان حضرت علی(ع) مولودی خوانی کرد.

 

نوروزاده با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه های فرهنگی، ملی و مذهبی،خاطرنشان کرد: باید از توان و ظرفیت ‌های مردمی نیز در برپایی برنامه ها بهره بگیریم چراکه رمز ماندگاری و رونق تمام‌ کارهای فرهنگی، ملی و مذهبی در طول تاریخ مردمی ‌بودن آنها بوده است.

 

کد خبر 1080139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha