ارائه آموزش های کسب و کار و خودکفایی به مددجویان امداد

مومنی از ارائه آموزش های کسب و کار و خود کفایی به مددجویان و متقاضیان وام اشتغال خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت توانمند سازی مددجویان کمیته امداد و اشتغالزایی برای این عزیزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان یکی از فعالیت های امداد در راستای توانمند سازی آنان است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به بهره مندی ۴۹۳ مددجوی استان مرکزی از آموزش‌های اشتغال افزود: در سه ماهه نخست امسال برای ۴۹۳ نفر از متقاضیان وام اشتغال و دریافت کنندگان وام اشتغال ، آموزشهای کسب وکار خودکفایی ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: آموزش کسب و کار یکی از ارکان برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است.

 

مومنی در ادامه با بیان اینکه اضافه کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

 

این مقام مسئول درباره گروه مخاطبان آموزش‌های اشتغال کمیته امداد نیز بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

بهره مندی ۶۰۷۰دانش آموز و دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد استان

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ،۶۰۷۰دانش آموز و دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی بهره مند هستند ، گفت: حمایت از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت و کمک به ادامه تحصیل آنها ازاقدامات فرهنگی کمیته امداد است.

 

وی آگاه سازی و آموزش(آموزش خانواده)، ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون های فرهنگی،ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان و طلاب علوم دینی،پرداخت کمک هزینه تحصیلی مددجویان وشهریه دانشجویی از خدمات ارائه شده به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دانست.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه به پرورش نخبگان و حمایتهای ویژه این نهاد ازنخبگان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰۸ دانش آموز نخبه از حمایتهای این نهاد بهره مند هستند.

 

مومنی برگزاری دوره‌های آموزش های قرآنی و برگزاری جلسات مذهبی در قالب طرح فلاح را از دیگر برنامه های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد دانست و اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات کنکوری به دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم، معرفی مددجویان برای آموزش نهضت سواد آموزی از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سه ماهه  نخست امسال ۵۰۰ مددجوی تحت حمایت از برنامه های آموزش خانواده بهره مند شدند.

 

همدلی و همراهی مراکز نیکوکاری با کمیته امداد

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه به رشد کمک های مراکز نیکوکاری به نیازمندان اشاره کرد و گفت: کمک‌های مراکز نیکوکاری استان مرکزی به نیازمندان در سه ماهه سال جاری به نسبت مشابه سال قبل ۱۹۴ درصد رشد داشته است.

 

مومنی، افزود: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد استان مرکزی طی سه ماهه سالجاری ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه از این میزان درآمد ۲۶ درصد به صورت نقدی، ۶۹ درصد در قالب کالا و پنج درصد در قالب خدمات به نیازمندان ارائه شده است، ادامه داد: این میزان کمک ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹۴ درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر۱۶ هزار و ۲۵۹ نفر خیر و نیکوکار به همراه ۴۴ هزار ۶۲۸ نفر نیازمند و ۳ هزار و ۸۱۶ حامی ایتام  و محسنین در شبکه ملی نیکوکاری ثبت شده اند، گفت: مراکز نیکوکاری در ۶ سبد نیازمندی شامل: کمک معیشت، درمان، فرهنگی، جهیزیه ، مسکن واشغال فعالیت ارائه می نمایند.

 

مومنی اضافه کرد: این مراکز با مسئولیت پذیری و مشارکت هیئت‌های عامل بصورت عمومی و تخصصی در حال فعالیت هستند و به صورت محله محور بوده و با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران ، نیکوکاران،هیات امنای مساجد، معتمدین محلی در رفع فقر و محرومیت تلاش می کنند.

 

۲۵۱ مرکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی فعالیت می کنند

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۲۵۱ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی در ارائه خدمات به نیازمندان فعالیت می کنند، گفت: کمیته امداد استان مرکزی به منظور تسریع در رسیدگی به امور خیر و رسیدگی هرچه بهتر و یشتر وراحت تر به مشکلات نیازمندان کار خیر را به خود مردم واگذار نموده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در درون محله ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان از اهداف راه اندازی این مراکز است.

 

مومنی با اشاره به اینکه این مراکز با مسئولیت پذیری و مشارکت هیاًت عامل بصورت عمومی و تخصصی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: فعالیت مراکز نیکوکاری به صورت محله محوربوده و با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیات امنای مساجد، معتمدین محلی در رفع فقر و محرومیت تلاش می کنند.

کد خبر 1080165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha