بندر آستارا در عید غدیر سراسر جشن و سرور است

به مناسبت عید ولایت و امامت بندر آستارا غرق در جشن و سرور و شادمانی است و مردم مرزنشین این شهرستان با برگزاری آیین هایی این ایام را جشن گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم عید عاشقان ولایت و امامت همزمان با هجدهم ذی الحجه روز عید سعید غدیر خم در مناطق مختلف شهرستان آستارا و با حضور شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاری است.

 

در عید سعید غدیر و جشن ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) در برخی از مساجد و منازل جشن و مراسمات مولودی خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی شب گذشته برگزار و امروز نیز در حال برگزاری است.

 

مردم شهرستان آستارا همچون دیگر هموطنانمان در یک سنت دیرینه به دیدار سادات رفته و عید غدیر را به آنها تبریک می گویند.

 

به مناسبت این ایام فرخنده میادین و معابر شهرستان آستارا آذین بندی شده و بر سردرب مساجد، ادارات، مغازه ها و منازل پرچم و پارچه نوشته هایی با موضوع غدیر و آغاز ولایت و امامت حضرت علی(ع) نصب شده است.

 

تعدادی از زوجین نیز این روز فرخنده را برای آغاز زندگی مشترکشان انتخاب کرده و صدای بوق خودروی عروس ها و  دامادها نیز در خیابان های شهر به گوش می رسد.

 

حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) نیز چهره دیگری دارد و آیین ها و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در حال اجراست.

 

در راستای سنت حسنه کمک به‌ نیازمندان و سیره حضرت علی(ع) بسته‌ های معیشتی و غذای گرم توسط گروه های جهادی، شورای هیئات مذهبی و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) تهیه شده که در بین نیازمندان توزیع می شود.

 

به مناسبت عید سعید غدیر خم همچنین در چهارراه های شهر ایستگاه های صلواتی به صورت خودجوش و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا شده و نوجوانان و جوانان با شربت و شیرینی از شهروندان پذیرایی می کنند.

 

روز گذشته به مناسبت عید سعید غدیر خم کاروان شادی خودرویی در خیابان های شهر مرزی بندر آستارا راه اندازی شد و امروز نیز در شهر لوندویل و تعدادی از روستاها راه اندازی می شود.

 

گفتنی است، در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در آخرین حج پیامبر(ص) که به حجه الوداع معروف است بیش از یک صد و بیست هزار تن شرکت کردند که بعد از پایان حج، در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبر موضوع جانشینی و امامت علی(ع) از سوی وحی الهی ابلاغ شد و این روز عید غدیر نام گرفته است.

کد خبر 1080168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha