سنت دیدار با سادات یکی از سنت های پسندیده شیعیان است

حجت الاسلام نصاری زاده سنت دیدار با سادات را یکی از سنت های پسندیده مرسوم بین شیعیان دانست و گفت: در این راستا به مناسبت فرارسیدن عید فرخنده و مبارک سعید غدیر خم به اتفاق اعضای این کانون با تعدادی از بزرگان سادات شهر اروندکنار دیدار داشتیم.

«حجت الاسلام هانی نصاری زاده» در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک عید غدیر اظهار کرد: در تاریخ هجدهم ماه ذی الحجه بود که رسول خدا در راه برگشت از سفرش به خانه خدا، در مکانی به نام غدیر، جانشینی حضرت علی (ع) را در جمع خاندان و مسلمانان مکه و مدینه اعلام کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) اروندکنار با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است افزود: مردم شهر‌ها و کشورهای مختلف در روز این عید فرخنده آداب و رسوم خاصی دارند که از آن جمله می‌توان به ادای احترام به سادات و خانواده آنها اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: سنت دیدار با سادات یکی از سنت های پسندیده است که در میان شیعیان مرسوم بوده به طوری که در روز عید غدیر سنت حسنه دیدار از سادات همواره مورد توجه و اهتمام شیعیان قرار داشته است.

 

حجت الاسلام نصاری زاده با اشاره به اینکه غدير، روز ولايت و امامت برای همه شيعيان، عيد است عنوان کرد: همه بايد در آن روز جشن و عيد داشته باشند و آن روز را به همديگر تبريک بگويند، لذا در روايات آمده كه مؤمنين در روز عيد غدير بايد به همديگر جمله «الحمدالله الذي جعلنا من المتمسكين» را بازگو کنند.

 

وی یاد آور شد: در این راستا به مناسبت فرارسیدن عید فرخنده و مبارک سعید غدیر خم به اتفاق اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) اروندکنار با تعدادی از بزرگان سادات این شهر دیدار و لوح یادبودی را به سادات بزرگوار تقدیم کردیم.

 

کد خبر 1080181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha