شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب حرکت کرده است

حجت الاسلام علیزاده ایجاد هماهنگی، همدلی و وفاق بین دستگاه های فرهنگی و انقلابی در مناسبت های انقلابی را از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست که در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب حرکت کرده است.

حجت الاسلام «ستار علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اهداف بسیار بلند و متعالی حضرت امام خمینی(ره) در راه اندازی نهضت انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تشکیل حکومت اسلامی، ساقط کردن حاکمیت ضد دین پهلوی؛ همچنین احیا و اجرای ارزش های دینی و انقلابی در جامعه از جمله اهداف امام راحل(ره) بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیشبرد اهداف بلند و متعالی انقلاب را ممتاز، ستودنی و مثال‌زدنی دانست و افزود: اگر مناسبت های انقلاب اسلامی همچون دهه فجر، 22 بهمن، 12 فروردین و سایر مناسبت های ملی و انقلابی در جامعه تبیین نشود، اهداف انقلاب به دست فراموشی سپرده خواهد شد.


وی دهه فجر و یوم الله 22 بهمن را نقطه شروع و اوج پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول چهار دهه گذشته با زنده نگه داشتن مناسبت های اسلامی و انقلابی، مسیر رسیدن به اهداف نهضت انقلاب را همواره تسهیل و تکمیل کرده است و شاهد افزایش فهم و بصیرت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و قشر تحصیلکرده و دانشگاهی با تشکیل جلسات و برگزاری مراسم مرتبط با اهداف و مناسبت های انقلابی و ملی هستیم که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت، هدایت و ساماندهی می شود.


علیزاده یکی از وظایف اصلی و اساسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را ایجاد هماهنگی، همدلی و وفاق بین دستگاه های فرهنگی و انقلابی در مناسبت های انقلاب دانست و عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در همه مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی و انقلابی به عنوان یک دستگاه فرهنگی در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده و به ایفای نقش اثرگذار خود در برنامه ریزی و ساماندهی مناسبت های انقلاب پرداخته است؛ البته بدون نقش محوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همه این برنامه ریزی ها ابتر می ماند و مناسبت های انقلابی و ملی کمرنگ و فراموش می شد.


وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته در ایام الله و مناسبت های انقلابی به معنای حقیقی کلمه به ایفای نقش بپردازد، گفت: این نهاد انقلابی مناسبت های انقلاب را در بین مردم انقلابی و ولایی ایران زنده و پویا نگه داشته است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر شورای هماهنگی نبود، در راه اندازی و ساماندهی مراسم و مناسبت های مختلف دچار ناسازگاری و اشکال می شدیم لذا این قضاوت رهبری گواهی بر نقش ممتاز و برجسته شورای هماهنگی است.


مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نهادینه شدن مناسبت های ملی و مذهبی و انقلابی که در طول 43 سال گذشته به وجود آمده، عنوان کرد: بی تردید نهادینه شدن ایام الله انقلاب اسلامی به تلاش انقلابی مجموعه شورای هماهنگی وابسته است و همه مردم و مسئولان نسبت به این نقش واقف هستند.


علیزاده با بیان اینکه مراسم و مناسبت های ملی، مذهبی و سیاسی کشور بدون وجود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بدون متولی، بی معنا و پراکنده خواهد بود، اضافه کرد: این شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی و سیاسی کشور و نظام را به درستی زنده کرده و با شیوه و نگاه و اداره انقلابی آن را برگزار می کند.


وی آیت الله جنتی را شخصیتی ممتاز و انقلابی دانست و افزود: آیت الله جنتی حقیقتا یادآور شخصیت های اصیل و انقلابی دوران مبارک پیامبر اعظم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) در دفاع از مکتب نبوی و علوی است؛ هماگونه که عمارها در دفاع از نبوت و امامت بصیرت افزایی می کردند، آیت الله جنتی نیز یکی از ارکان مثال‌زدنی نظام در مسیر حراست از اصل انقلاب اسلامی و دفاع از رهبری و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است.


مدیرکل اوقاف گیلان از آیت الله جنتی به عنوان عمار انقلاب یاد کرد و ادامه داد: نظام اسلامی هر کجا به وجود و حضور عمارهای انقلاب نیاز داشته، این مرد بزرگ همچون کوهی راسخ و محکم میدان دار بوده و با تمام وجود از انقلاب و ولایت دفاع کرده است لذا شاهد تلاش دنیای استکبار و جریان فتنه و ضد انقلاب ها برای تخریب این شخصیت بزرگ هستیم.


وی بیانات امام و رهبری درباره آیت الله جنتی را مبین عظمت و اثرگذاری این شخصیت انقلابی دانست و ادامه داد: امروز دشمنان داخلی و خارجی نظام شخصیت های انقلابی همچون آیت الله جنتی را یک مانع بزرگ برای رسیدن به اهداف شوم خود در ضربه‌زدن به اصل انقلاب و ولایت فقیه و نفوذ در بدنه نظام اسلامی می دانند لذا نمی توانند ایشان را تحمل کنند و به وسیله تبلیغات گوناگون و فشارهای مختلف سعی در بد جلوه دادن این شخصیت ممتاز و کم نظیر در اذهان مردم دارند که تاکنون موفقیتی حاصل نکرده اند.


این مسئول فرهنگی گفت: محوریت آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موجبات امیدواری جبهه انقلاب را فراهم کرده است، زیرا وی حقیقتا یکی از چهره های موثر در پیشبرد اهداف انقلاب بوده و نقش ارزشمندی در تحقق وظایف ذاتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دارد و مدیران استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با نگاه انقلابی این شخصیت انقلابی منصوب شده و منویاتشان را در مسیر تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، پیاده سازی می کنند.


وی با اشاره به درخشش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در انجام وظایف و برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی و سیاسی، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با ایجاد یک هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و انقلابی و دعوت از سخنرانان انقلابی، خوشنام و مطرح کشوری در مناسبت های مختلف که مورد عنایت نظام و اعتماد مردم هستند، در مسیر بصیرت افزایی و دفاع از مکتب اسلام و منویات امامین انقلاب حرکت کرده است.


مدیرکل اوقاف گیلان بصیرت افزایی در جریان حوادث و رخدادهای انقلاب را مشخصه اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان دانست و متذکر شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همواره در بزنگاه های انقلاب همچون 9 دی وارد میدان دفاع از نظام اسلامی شده و حضور شایسته و بایسته در ایام الله انقلاب داشته و اجازه نداده مناسبت های انقلابی بی روح گردد و در اذهان مردم به فراموشی سپرده شود.


وی با بیان اینکه مردم گیلان همواره با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در صحنه حضور دارند، عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به ریاست حجت الاسلام اشجری همواره در میدان انقلاب حاضر بوده و عملکرد خوب و مثبت وی در برگزاری مناسبت های انقلاب زبانزد خاص و عام است.

کد خبر 1080197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha