ولایتمداری مهمترین پیام عید غدیر است

حجت الاسلام مهدی نژاد گفت: مهمترین پیام عید غدیر ولایتمداری است.

حجت‌الاسلام «سید علی مهدی نژاد» با گرامیداشت عید سعید غدیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خداوند به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) این مطلب را رساندند که در دوران پایانی عمر خود از فریضه حج که محل اجتماع مردم است استفاده کرده و جانشین خود را به مردم معرفی کنید.

 

امام جمعه علی آبادکتول ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) به دنبال فرصتی بودند تا خواسته خداوند را عملیاتی کنند و خداوند در جریان حج سه بار، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را مامور کردند تا از این فرصت استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) در روز هجدهم ذی الحجه در محل غدیر خم حجاج را دور هم جمع کردند و در خطبه ای دو ساعته و با استفاده از ۵۰ آیه قرآن دست حضرت علی (علیه السلام) را گرفت و به صورت واضح و روشن موضوع جانشینی خود را مطرح کردند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد یادآور شد: در دنیای فعلی هم قبل از اتمام دوران ریاست جمهوری، رئیس جمهور بعدی انتخاب می شود آیا اهمیت جانشینی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) به اندازه ریاست جمهوری نبود؟

 

امام جمعه علی آبادکتول خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در روز عید غدیر به فرمان خداوند جانشین خود را برای مردم معرفی کردند تا پس از ایشان مردم بدون رهبر باقی نمانند.

 

وی گفت: حدیث غدیر در همه کتاب های صحیح اعم از اهل سنت و شیعه و حتی در قرآن کریم آمده است.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد بیان کرد: یکی از مهمترین پیام های غدیر ولایتمداری است و و قرار گرفتن ما در صراط مستقیم به وجود رهبری برمی‌گردد و همانطور که خداوند و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای مردم رهبر انتخاب کردند ما هیچ گاه نباید این پرچم را گم کنیم.

 

امام جمعه علی آبادکتول افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز عید غدیر، پرچم ولایتمداری را به دست حضرت علی(علیه السلام) داد و ولایتمداری ما در این است که در وهله نخست تابع خداوند و همچنین پیرو پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) باشیم، همچنین باید ببینیم پرچمدار ما چه کسی است و دنباله رو همان شخص باشیم.

 

کد خبر 1080200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha