​پیام غدیر امامت و ولایت است/ فرد ولایتمدار ذوب در ولایت است

حجت الاسلام شهابی پیام غدیر را پیام هدایت و رهبری خواند و گفت: پیام غدیر صلح، دوستی و امامت و ولایت است.

حجت الاسلام «عین الله شهابی» با تبریک عید سعید غدیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امام صادق(علیه السلام) از پدرانش نقل می کند که پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند غدیر خم برترین عید امت من و برتر از عید فطر و قربان است.

 

امام جمعه آزادشهر، غدیر را بزرگترین واقعه تاریخی دوران 23 ساله رسالت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) دانست و ادامه داد: غدیر مهمترین رخداد تاریخ بشری و بزرگترین اجتماع سرنوشت ساز تاریخ اسلام است.

 

وی تصریح کرد: اجتماع عظیم غدیر خم تنها یک پیام داشت که اگر اعلان نمی شد زحمات 23 ساله پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  زیر سؤال می رفت.

 

حجت الاسلام شهابی افزود: پیام غدیر آنقدر مهم بود که تا همه حجاج در سرزمین خم گرد هم جمع نمی شدند پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) وظیفه اعلان آن پیام را نداشتند لذا ایشان سه شبانه روز صبر کرد و وقتی همه حجاج به سرزمین خم رسیدند و امیرالمؤمنین(علیه السلام) هم که از ماموریت یمن خود را به این جمع رساند پیامبر(ص) به دستور الهی ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) را اعلام کرد.

 

امام جمعه آزادشهر پیام غدیر را پیام هدایت و رهبری خواند و گفت: پیام غدیر صلح، دوستی و امامت و ولایت است.

 

وی با تأکید بر اینکه پیام غدیر ولایت است و بس، ابراز داشت: غدیر یعنی علی(ع) ولی خداست و حجت بالغه الهی است.

 

حجت الاسلام شهابی با بیان اینکه جایگاه بلند ولایت به بلندای عالم هستی است، بیان کرد: امام صادق(علیه السلام) فرمودند اگر ولی الهی حجت خدا نبود قطعاً زمین ساکنانش را فرو می بُرد.

  

امام جمعه آزادشهر با بیان اینکه پس از رسالت، ولایت اساس و زیربنای نظام آفرینش است، خاطرنشان کرد: محور دینِ کامل، ولایت است چراکه خداوند نعمتی بالاتر از ولایت به جامعه  ارزانی نبخشید.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم به صراحت آمده است که دین با اعتقاد به ولایت مورد رضایت خداوند است و مهر تایید و رضایت الهی را می گیرد، یادآور شد: ولایتمدار کسی است که ذوب در ولایت باشد و همه حرکات و سکناتش بوی ولایت دهد و رنگ ولایی به خود بگیرد.

 

حجت الاسلام شهابی با اشاره به چرایی تکریم سادات گفت: واضح و روشن است کسی که منتسب به اهل بیت(علیه السلام) باشد تکریمش تعظیم اهل بیت(علیه السلام) است.

 

وی تأکید کرد: طبق سفارش الهی توجه و تکریم به ذریه اهل بیت(علیه السلام) به نوعی اظهار محبت به اهل بیت(علیه السلام) محسوب می شود اما از آنجایی که ذریه رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را دوست داریم در این وضعیت کرونایی دید و بازدید سادات را کنار می گذاریم و با تماس های تلفنی و یا از طریق فضای مجازی جویای احوال آنها می شویم.

 

کد خبر 1080235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha