بیش از ۲ هزار کارگر خوزستانی در واحدهای بحرانی استان فاقد قرارداد رسمی هستند

بابایی گفت: در حال حاضر در استان خوزستان ۶ واحد بحرانی وجود دارد که بیش از هشت هزار و ۲۴۹ نفر در آن مشغول هستند، علاوه بر این بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کارگر فاقد قرار رسمی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا بابایی» ظهر امروز (پنجشنبه 7 مرداد) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: واحدهای بحرانی و مشکل دار کشور به صورت سه ماهه مورد بازرسی و ارزیابی قرار می گیرند.

 

رئیس ارزیابی و عملکرد واحدهای صنفی وزارت صمت افزود: در پایان سال 99 واحدهای مشکل دار سراسر کشور یک هزار و71 مورد بوده که در ارزیابی سه ماهه نخست سال جاری این میزان با 9 درصد کاهش داشته و اکنون دارای 971 واحد مشکل دار در کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه واحد صنفی، روند تعدیل کارگران، پرداختی ها و ... مورد ارزیابی قرار می گیرد اضافه کرد: از لحاظ نفری اکنون بیش از 118 هزار نفر در واحدهای مشکل دار کشور شاغل هستند که این مورد نسبت به سال گذشته با هشت درصد کاهش مواجه شده، عوامل درونی و برون سازمانی در ایجاد مشکل واحدها تاثیرگذار است.

 

بابایی در ادامه به وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: ما در استان خوزستان 78 واحد صنفی مشکل دار داریم که از این تعداد 44 واحد بخش خصوصی، 34 واحد در مالکیت تعاونی ها، 12 واحد کشاورزی، 57 واحد صنعتی و 9 واحد خدماتی هستند.

 

وی با بیان اینکه کل واحدهای بحرانی کشور 153 مورد هستند یاد آور شد: در حال حاضر در استان خوزستان 6 واحد بحرانی وجود دارد که بیش از هشت هزار و 249 نفر در آن مشغول هستند، علاوه براین بیش از 2 هزار و 900 کارگر فاقد قرار رسمی هستند.

 

کد خبر 1080240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha