غدیر تبلور ارزش های ایمانی و دینی است

عید سعید غدیر خم روزی جاودانه در تاریخ اسلام است؛ روزی که دین اسلام کامل شد و امر ولایت برای تمامی بشریت تبیین شد. 

خبرگزاری شبستان- البرز: ایام دهه ولایت و امامت از جمله روزهای خاص و برجسته در تاریخ مسلمانان است چرا که مهمترین مسئله ارزشی و ایمانی که همان اصل امامت و ولایت است تجلی پیدا کرده است.

 

عید سعید غدیر خم روزی جاودانه در تاریخ اسلام است؛ روزی که دین اسلام کامل شد و امر ولایت برای تمامی بشریت تبیین شد. به واقع عید سعید غدیرخم پیمان نامه عظیم و با شکوهی است که جایگاه و مقام امیرالمومنین(ع) را به ظهور نشاند.

 

غدیر فرصت درک مقام امامت و ولایت است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با تبریک فرا  رسیدن عید غدیر خم گفت: برپایی پویش هر خانه یک پرچم به مناسبت عید غدیر خم از جمله برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است.

 

​مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: تبیین واقعه غدیرخم و بزرگداشت این روز عظیم و تاریخی از جمله مسایل قابل توجه از طرف ائمه مساجد است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های منسجم با هدف تبیین روز غدیرخم با اهتمام کانون های مساجد بیان کرد: از عید قربان تا عید غدیرخم به مناسبت دهه ولایت و امامت سلسله برنامه های موثری برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: برنامه جشن محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز پنجشنبه ۸ تیر در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) برگزار گردید.

 

بزرگداشت عید غدیر خم تجلی گاه معرفت دینی است

 

« ناصر مقدم» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش ممتازی در گرامیداشت مناسیت های مهم دینی دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: بزرگداشت عید غدیر خم به واقع تجلی گاه معزفت دینی و ایمانی است به ویژه آنکه امر ولایت را بیان می کند.

 

مقدم اظهار کرد: در دهه ولایت و امامت طرح های فرهنگی هنری در رابطه با غدیر با همت فعالان کانون های مساجد و با هدایت امام مسجد اجرا شد که هریک از آن برنامه های در تبیین روز غدیر موثر هستند.

 

ولایت و امامت در اعظم اعیاد ( عید غدیرخم) معنا پیدا می کند

 

« اصفهمانی» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ولایت و امامت مقوله های شاخص و با اهمیتی است که در عید غدیرخم تجلی پیدا کرده است و از این رو این روز را اعظم اعیاد نام برده اند. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری زینبیه کرج افزود: میان ولیّ خدا و انسان هایی که بر آن ها ولایت وجود دارد یک رابطه حقیقی و زیبا برقرار است . 

 

وی اظهار کرد: امامت سرفصلی از اصول دین است که با باور به این امر مهم و با اهمیت شاکله و چارچوب زندگی در جریان های مختلف طرح ریزی می شود و انسان در قالب معیارهای الهی رشد و حیات پیدا می کند.

 

درک معنای ولایت در غدیر محقق می شود

 

و به راستی که اگر کسی زیبایی و شیرینی ولایت را احساس نکند تواند بفهمد که چرا این عید عظیم ترین اعیاد الهی است. این عید مظهر نوع دوستی، خدمت رسانی و اطعام نیازمندان است و برکات عالی آن بی حد وصف است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1080248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha