موج همدلی و مهربانی کانون‌های مساجد اندیمشک همزمان با عید غدیر

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اندیمشک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم به انجام اقدامات و برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوعی پرداختند که دستگیری از نیازمندان در اولویت آنها قرار داشت.

خبرگزاری شبستان _ اندیمشک، یاسین دارسی: روز عيد غدير به عنوان‌ فرصتی برای شادی و خوشحالى مومنان به حساب می‌آید كه مورد تاكيد و سفارش قرار گرفته و روز شكر و حمد الهى و عبادت و ذكر است.

 

همه ساله در سراسر کشور نهادها، ارگان‌ها، مجموعه‌ها و اقشار مختلف مردم چندین روز پیش از فرارسیدن عید بزرگ غدیر، به استقبال آن می‌روند تا بتوانند برای حضرت امیرالمومنین (ع) سنگ تمام بگذارند.

 

امسال هم مانند سالیان گذشته همه پای کار آمدند تا وجود ویروس کرونا بهانه‌ای برای غیرفعال شدن آنها نباشد و با انجام کارها و اقدامات متنوع و جدید به ویژه در فضای مجازی، عید غدیر را گرامی داشتند.

 

کانون‌های فعال فرهنگی هنری مساجد شهرستان اندیمشک که در صحنه‌های مختلف حضور پرشوری دارند، این‌بار هم همزمان با دهه امامت و ولایت و عید قربان فعالیت‌های خود را شروع کردند و تا عید غدیر ادامه دادند و ضمن برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در فضای حقیقی و مجازی، به دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های کم‌بضاعت پرداختند که در ادامه به گفت‌وگو با تعدادی از مدیران این کانون‌ها می‌پردازیم.

 

اهدای ۱۱۰ پاکت هدیه وجه نقد ۵۰ هزار تومانی به کودکان یتیم و نیازمند زیر ۱۰ سال توسط کانون منتظران ظهور چمگلک

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان (عج) چمگلک شهرستان اندیمشک به تشریح اقدامات و برنامه‌های این مجموعه به مناسبت عید غدیر می‌پردازد و اظهار می‌کند: ۱۱۰ پاکت هدیه وجه نقد ۵۰ هزار تومانی جمعا به مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کودکان یتیم و نیازمند زیر ۱۰ سال شهر چمگلک اهدا شد.

 

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» می‌افزاید: جشن بزرگ عید غدیر با سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک به همراه مدیحه‌سرایی مداح برجسته و با حضور مردم شهر چمگلک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد برگزار شد.

 

وی اذعان می‌کند: همچنین در راستای کمک به نیازمندان، تهیه و توزیع کوپن نان و ۵۰ کیسه آرد به صورت رایگان میان خانواده‌های نیازمند صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام میرعالی تصریح می‌کند: تسویه بدهی چند خانواده به داروخانه شهر چمگلک، تهیه یک تنور پخت نان برای ایجاد اشتغال یک خانواده نیازمند، پرداخت هزینه بستری در کمپ ترک اعتیاد ۲ جوان و نورافشانی آسمان شهر چمگلک در شب عید غدیر از دیگر اقدامات کانون منتظران ظهور بودند که با همکاری و کمک خیرین انجام شدند.


توزیع ۹۰ بسته معیشتی به همت کانون نبی‌اکرم (ص) میان نیازمندان

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نبی‌اکرم (ص) اندیمشک نیز عنوان می‌کند: در ابتدای دهه امامت و ولایت و همزمان با عید قربان ذبح و توزیع گوسفند و مرغ میان خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعت صورت گرفت.

 

«محمدرضا ماسوری» از توزیع ۹۰ بسته معیشتی میان نیازمندان در راستای اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد و بیان می‌کند: این بسته‌ها شامل برنج، گوشت، ماکارونی، روغن، نمک و رب‌گوجه بودند.

 

وی ادامه می‌دهد: جشن بزرگ خانوادگی عید ولایت غدیر به همراه اجرای آیتم‌هایی از جمله سخنرانی و مدیحه‌سرایی و با حضور باشکوه اهالی منطقه در حیاط مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

مدیر کانون نبی‌اکرم (ص) اندیمشک اضافه می‌کند: نصب پرچم اعیاد، تهیه استوری در رابطه با عید غدیر، سرودن شعر و تهیه پوستر در خصوص این واقعه، ختم صلوات و مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نونهالان از جمله مسابقات برگزار شده به مناسبت عید غدیر بودند.

 

وی یاد آور می‌شود: خوشبختانه تمامی این اقدامات به‌نحو شایسته‌ای و با همکاری و تعامل موثر کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج برداران مسجد نبی اکرم (ص) و پایگاه مقاومت بسیج خواهران طیبه انجام شدند.

 

کد خبر 1080255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha