بیش از ۲ وعده غذای گرم به مناسبت عید غدیر در آستارا توزیع شد

حجت الاسلام حبیبی گفت: ۲ هزار پرس غذای گرم به همت شورای هیئات مذهبی آستارا و ۸۰۰ پرس غذای گرم به همت گروه جهادی شهید احمدی روشن در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

حجت الاسلام«محمدمهدی حبیبی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: اطعام مؤمنان و نیازمندان از سفارشات ائمه معصومین(ع) در روز غدیر است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزوود: امام صادق (ع) نیز درباره سنت حسنه اطعام و اهمیت آن در روز غدیر فرموده اند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در راس آنها خود ائمه معصومین(ع)» و یک میلیون شهید «در راس آنها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

 

وی اطعام نیازمندان در روز عید غدیر را سنتی حسنه و الهی دانست و تصریح کرد: در روایات مختلف به اهمیت اطعام مومنان و نیازمندان در این روز پرداخته شده است.

 

حجت الاسلام حبیبی به توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان همزمان با روز عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: این تعداد غذای گرم به ارزش ۵۰ میلیون تومان و به همت شورای هیئات مذهبی و با مشارکت خیرین و هیئت امنای مساجد تهیه شده بود که در بین نیازمندان توزیع شد.

 

*۸۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده های نیازمند توزیع شد

«محمد پورحنیفه» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: به مناسبت عید غدیر پنج هزار عدد آش شله زرد و ۲ هزار کیک در چهار راه مصلی بین شهروندان توزیع شد.

 

مسئول گروه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا افزود: همچنین به همین مناسبت ۸۰۰ پرس غذای گرم به همت گروه جهادی طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

 

پورحنیفه خاطرنشان کرد: آش شله زرد و غذای گرم در مجموع به ارزش ۳۵ میلیون تومان به همت اعضای گروه جهادی و خیرین تهیه و بین نیازمندان و شهروندان آستارایی توزیع شد.

کد خبر 1080368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha