اسراف در مصرف گاز آیندگان را از این نعمت بی بهره می کند

علوی با اشاره به افزایش مصرف گاز در فصل زمستان گفت: اسراف و زیاده روی در مصرف گاز، منابع انرژی را از بین برده و آیندگان را از این نعمت بی بهره می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، « مصطفی علوی» در مراسم کلنگ زنی ایستگاه انتقال گاز در تیران و کرون با اشاره به اینکه این پروژه با اعتبار 90 میلیارد ریالی اجرایی و تا سال آینده به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: تامین انرژی گلخانه داران از ضرورت خاصی برخوردار دار است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: این کار در ایجاد اشتغال و تولید کمک خواهد کرد و بخش کرون در توسعه و بهره گیری از گاز جهت راه اندازی گلخانه تا 10 سال آینده مشکلی نخواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه مصرف گاز در استان در فصل زمستان گاهی بسیار افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: سالانه 22 میلیارد مترمکعب گاز در این استان مصرف می شود که حجم بالایی است.

 

علوی ادامه داد: افزایش مصرف گاز سبب بروز محدودیت هایی خواهد شد که افت فشار و کاهش توزیع آن در بخش های صنعتی و تولیدی را خواهیم داشت چرا که مصارف خانگی از اهمیت بیشتر برخوردار و اولویت دارد.

 

وی با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی گفت: اسراف و زیاده روی در مصرف گاز، منابع انرژی را از بین برده و آیندگان را از این نعمت بی بهره می کند و این اقدام غیر منطقی خواهد بود پس مردم با رعایت الگوی مصرف بهینه مانع از زیاده روی بشوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: گاز سرمایه ملی و متعلق به همگان است و بهره برداری صحیح از آن وظیفه ای بر عهده کل جامعه است.

 

وی با بیان اینکه تمام شهرهای استان اصفهان از نعمت گاز بهره می برند، خاطرنشان کرد: در بخشی از مناطق روستایی فریدونشهر و خور و بیابانک و تعدادی از روستاهای کم جمعیت از این نعمت از طریق شبکه گاز رسانی بی بهره هستند که در فریدونشهر بخشی از این مشکل حل شده و با کسب مجوز از وزارت نفت و اتصال به شبکه اصلی این کار به نتیجه می رسد.

 

*اشتغال و تولید در بخش کشاورزی

 

فرماندار تیران و کرون در این جلسه با اشاره به سهم تولید و اقتصادی این شهرستان گفت: کشاورزی و توسعه زیرساخت های گلخانه ای بخش زیادی از اشتغال و رشد اقتصادی این منطقه را تامین می کند.

«مجید حججی» یادآورشد: 210 هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون به کاشت محصولات گلخانه ای برای مدیریت منابع آبی اختصاص یافته است.

 

کد خبر 1080398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha