۶۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی گیلان مقاوم سازی شده اند

زارع با بیان اینکه گیلان جز سه استان برتر کشور به لحاظ برخورداری از مسکن‌های مقاوم روستایی است گفت: ۱۹۵ هزار و ۷۹۵ واحد مسکن روستایی گیلان معادل ۶۷ درصد مقاوم سازی شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع » امروز(جمعه،8 مرداد) در جلسه افتتاح مسکن محرومان کشور که از طریق ارتباط تصویری با استان‌ها در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، محرومیت زدایی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست که از طریق نهادهای مولود انقلاب اسلامی چون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و با حمایت دولت اجرایی شد.

 

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی توسط دولت، تامین مسکن مقاوم روستاییان و محرومان را از جمله آنها برشمرد و گفت: گیلان جز سه استان برتر کشور به لحاظ برخورداری از مسکن‌های مقاوم روستایی است.

 

وی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود: 111 هزار واحد مسکن روستایی با 14 هزار 666 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و کم بهره در گیلان بهسازی و مقاوم‌سازی شد.

 

زارع ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرایی شد.

 

وی تعداد واحدهای روستایی در گیلان را 293 هزار و 215 هزار واحد طبق سرشماری سال 97 اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 195 هزار و 795 واحد مسکن روستایی معادل 67 درصد، برابر میانگین کشوری 50 درصد، مقاوم سازی شده است.

 

استاندار گیلان تعداد واحدهای غیرمقاوم روستایی گیلان را 33 درصد معادل 9 هزار و 740 واحد اعلام کرد که طبق ریل گذاری انجام شده در برنامه قانون بودجه، طی سال‌های آتی مقاوم سازی خواهد شد.

 

 

کد خبر 1080405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha