با  خود باوری و عدم اعتماد به دشمن، کشور موفق بوده است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: با خود باوری و عدم اعتماد به دشمن کشور موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ مباهله نشان می‌دهد که بیان حقیقت و ابلاغ حقیقت چقدر مهم است اظهار داشت: این موضوع به قدری اهمیت دارد که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیامبر اسلام عزیزان خود را وسط میدان می‌آورد.

وی با بیان اینکه امام علی با صدقه دادن در حال نماز به همگان آموخت که نمازگزار واقعی کسی است که حتی در حال نماز هم باید از نیازمندان دستگیری کرد گفت: این فضیلت زکات در حال صلاة از سوی خداوند ستوده شده و از نشانه‌های ولایت شمرده می‌شود.

فتاح دماوندی با اشاره به آیه مباهله افزود: در این آیه به صراحت پیامبر اسلام امام علی (ع) را نفس و جان خود و امام حسن و امام حسین را پسران و فرزندان خود معرفی می‌کند، در این آیه امام علی و حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین به نمایندگی از همه مسلمین برای نفرین فرستادن به دروغ گویان حاضر می‌شوند و حقانیت پیامبر و اهل بیتش توسط خدای متعال مطرح شده و باطل بودن نصارا و ادیان دیگر در قرآن بیان شده است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: تجربه عدم اعتماد به غرب مثل تابلوی عبرت آموزی در مقابل چشم دولت‌های آینده قرار دارد غربی‌ها تا زمانی که عملاً با ما دشمنی می‌کنند و ضربه می‌زنند منفور مردم ایران باقی خواهند ماند و در جریان مذاکرات آمریکایی‌ها از موضع خصم آمیز خود کوتاه نیامدند، آنها همیشه شرط مداخله در امور ایران را بهانه می‌کنند و هر جا با خودباوری و عدم اعتماد به دشمن قدم برداشتیم موفق بوده ایم و عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در موکول کردن برخی موضوعات به توافق با غرب درس عبرت تلخی برای مسئولین آینده است.

خطیب جمعه دماوند عنوان داشت: مجدداً پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور را گرامی می‌داریم و از نمازگزاران و دست اندرکاران نماز جمعه تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به ادامه رزمایش مواسات و کمک مومنانه با اقتدا به پنج تن آل عبا گفت: این رزمایش خیرات و برکات زیادی برای جامعه ما ایجاد خواهد کرد از خیریه‌ها و مجامع نیکوکاری که در ایام کرونا به کمک نیازمندان شتافتند و این کار خود را ادامه می‌دهند تشکر می‌کنم.

کد خبر 1080441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha