تفکر وابستگی به غرب برای رفع مشکلات کشور خطرناک است/قرآن بهترین کتاب برای فرهنگسازی

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تفکر وابستگی به غرب برای رفع مشکلات کشور نادرست و خطرناک است، گفت: به فرموده رهبری هر جا کارها منوط به مذاکره با غرب بود موفق نبودیم و هر جایی به خودمان تکیه کردیم پیروز شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(8مرداد) در خطبه های نماز جمعه مرکز مازندران بیان کرد: ملاقات با خدا و روسپیدی خدا در پرتو تقوا است، رستگاران به حلال خدا قانع می‌شوند، امیدواریم همه اینگونه بوده و بمانیم.

 

خطیب جمعه ساری افزود: امام علی (ع) در خطبه‌ای انسان را به سه ویژگی  که در قرآن به آن تاکید شده دعوت کرد، اول اینکه گذشته را چراغ راه آینده قرار دهد چرا که در طول تاریخ در گذشته انسان‌ها درسهای زیادی نهفته است، نکته دوم پند و اندرز است، انسان‌ها به موعظه نیاز دارند و چنانچه به آن بی‌توجه باشند آنوقت از چرخ روزگار درس و عبرت خواهند گرفت و تنبیه می‌شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: ویژگی سوم یادآوری است با توجه به اینکه فراموشکاری در طبیعت انسان‌ها نهادینه شده گاهی باید تلنگر دریافت کنند تا حواسشان جمع باشد، پس انسانها در زندگی در مسائل معنوی اخلاقی و رفتارهای ارزشی به این سه موضوع نیاز دارند.

 

وی اعلام کرد: ما به موعظه و پند، تاریخ و تذکر یادآوری نیاز داریم، چنانچه بخواهیم اندرزگو باشیم باید با ارائه تذکرات گویا و بلیغ، سودمند و همچنین به و بهترین از بین میلیاردها حوادث تاریخی را انتخاب و بیان کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه قرآن دارای همه ویژگی‌های مذکور است، بیان کرد: بهترین کتاب قصه و داستان در طول تاریخ و کتاب آسمانی قرآن کریم است، همانطوری که امام علی (ع) تاکید کردند درون قرآن خیر زیادی نهفته است.

 

وی با اشاره به خطبه ۱۱۰ حضرت علی (ع)، گفت: قرآن را خوب تلاوت کنید که بهترین داستان‌ها و اندرزها را با خود دارد و به امام حسن مجتبی (ع) تاکید می‌کند که دلش را با موعظه و اندرز زنده نگه دارد، تاریخ هم مفید است انسان باید با گذشته آشنا باشد، همانطوری که مقام معظم رهبری در خطبه اخیر حج تاکید کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: توجه ملت به تاریخ صدوپنجاه ساله ضروری است، ملت‌های گذشته در طی این سال‌ها نقشی بر تعیین سرنوشت خود نداشتند به جز استثنائات، تاریخ در طی این سال ها دست‌خوش خصومت‌ و دخالت بیگانگان بوده و عقب‌ماندگی امروز در حوزه علمی و سیاسی محصول آن انفعال و بی‌کفایتی است؛ جوانان، سیاستگذاران و مردم ما باید امروز آن گذشته بی‌افتخار و شرم‌آور را جبران کرده و بدانند همه سخن انقلاب دعوت به این مقاومت و ایستادگی است تا روزی الگویی برای جهانیان باشیم.

 

خطیب جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوا، اذعان کرد: در ادامه دهه ولایت در این هفته ولادت امام موسی بن الجعفر (ع) را در پیش داریم، حضرت در سال ۱۲۸ هجری قمری متولد و در سال ۱۴۸ قمری با شهادت پدر به مقام امامت رسیدند دوران امامت ایشان ۳۵ سال بود و سرانجام در سال ۱۸۳ به شهادت رسیدند، ایشان سال‌های متمادی در زندان حضور داشتند و از ایشان با عنوان باب الحوائج یاد می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، خاطرنشان کرد: شیخ نوری بر این باور بود که قانون کشور بر پایه اسلام برنامه‌ریزی شود، وی نه مخالف مشروطه بود و نه طرفدار دیکتاتوری بلکه خواهان حکومت مشروعه بود، سالروز تبلیغات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز مباهله، سالروز انگشتر بخشیدن حضرت علی (ع)، سالروز صدور فرمان مشروعیت و روز حقوق بشر و کرامت انسانی، روز صداو سیما و اهدای خون از مناسبت‌های دیگر پیش رو است.

 

وی با بیان اینکه روز نماز جمعه را پشت سر گذاشتیم، از همه نمازگزاران چهار دهه گذشته تشکر کرد و افزود: یاد شهدای برخاسته از بستر نماز جمعه و مربوط به ستادهای نماز جمعه و ائمه جماعات گذشته را زنده نگه‌ می‌داریم، خداوند از نماز جمعه با عنوان ذکر یاد کرده است، همچون خود قرآن و وجود نازنین پیغمبر (ص) که دو مورد دیگری هستند که با نام ذکر شناخته می‌شوند، بنابراین نماز جمعه بسیار اهمیت دارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران ادامه داد: خداوند از قرآن، پیغمبر و نماز جمعه با عنوان ذکر یاد کرد، از این رو نماز جمعه اهمیت زیادی دارد، عده‌ای به نماز جمعه می‌گویند ما کار داریم و گروهی به کار می‌گویند ما کار داریم و نماز جمعه از گروه اول گلایه می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: گاهی هواشناسی گاهی بارندگی و سیل را پیش‌بینی می‌کند از این رو توجه به راه‌های پیشگیری از سیل ضرورت دارد، آزاد گذاشتن مسیر سیل، از بین بردن موانع ساخت و ساز و تصرف در بستر رودخانه و آزاد گذاشتن این مسیر ضرورت دارد.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به مشکل خوزستان ادامه داد: توجه به فرموده مقام معظم رهبری و توصیه‌ها در رابطه با مشکل خوزستان راه برون رفت از مشکلات بود، امروز انتظار عمل کردن به توصیه‌های مقام معظم رهبری در حوزه، اقتصاد مقاومتی، برجام،  فضای مجازی، فساد، حوزه‌های مختلف، چگونگی ارتباط با غرب و استکبار جهانی و دولت‌های متحدو غیره است.

 

وی تاکید کرد: به فرموده رهبری هر جا کارها منوط به مذاکره با غرب بود موفق نبودیم و هر جایی به خودمان تکیه کردیم و اعتماد به دنیای غرب را کنار گذاشتیم پیروز شدیم، امروز ترکیه‌ای که تروریست‌ها را حمایت می‌کند در سال ترکیه ۱۴میلیارد دلار با سوریه روابط تجاری دارد ولی کل روابط تجاری ما ۱۵۰ میلیون دلار است، علتش هم عدم توجه به کشورهای همسایه و عدم اختصاص رایزن اقتصادی حتی در چین است، نباید به روابط خارجی با کشورهایی که در کنارشان آمریکا قرار دارد ادامه دهیم.

کد خبر 1080459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha