آمریکا و غرب هیچگاه نمی تواند قابل اعتماد باشد

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات آخرین دیدار رهبری با هیئت دولت دوازدهم، گفت: رهبری فرمودند این دولت موفقیت‌هایی داشته؛ اما در بعضی جاها از جمله در اعتماد به دشمن، شکست عبرت‌آموز داشته که باید گفت آمریکا و غرب هیچگاه نمی تواند قابل اعتماد باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان، با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه تریبون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ساختاری برای اصلاح رفتار و اخلاق جامعه است.

 


 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نماز جمعه فرصتی برای معرفی دشمنان و نقشه‌های استکبار است، افزود: باید تریبون‌های نماز جمعه دشمن‌شکن بوده و حیله و فریب‌های دشمن علیه جهان اسلام در خطبه‌ها بیان و تبیین شود تا دشمنان بیش‌ازپیش شناخته شوند.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با گرامیداشت چهاردهم مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: 58 کشور اسلامی در دنیا با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد مسلمان وجود دارد که اگر همه این کشورها ید واحده شده و با تقویت وحدت و انسجام و دوری از تفرقه و دودستگی، در کنار هم قرار گیرند، می‌توانیم حقوق بشر اسلامی را جهانی کرده و ساختاری برای آن به وجود بیاوریم تا کشورهای مختلف را با تعریف اسلامی خود از حقوق بشر، محک بزنیم.

 

 

 

وی افزود: جبهه استکبار و غرب با همین معیار و محک خود گاهی کشوری اسلامی را تحریم کرده و گاهی نیز به یک کشور اسلامی حمله می‌کند و متأسفانه جهان اسلام نیز در برابر این جنایات ساکت و منفعل می‌ماند.

 

 

 
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اینکه جهان اسلام در برابر مُشتی از کشورهای غربی حالت انفعال پیدا کرده، به دلیل نبود وحدت و عدم دشمن‌شناسی مسلمانان است که دشمن را به‌خوبی نشناخته و در برابر آن نایستاده‌اند و دشمن هم در کشورهای مختلف اسلامی هر جنایتی که خواسته، مرتکب شده است.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: همه این ظلم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بهترین نقاط جغرافیای دنیا و بیشترین منابع انرژی دست کشورهای اسلامی بوده و نقاط حساس جهان در اختیار کشورهای اسلامی است؛ ولی متأسفانه از این ظرفیت‌ها کمتر استفاده می‌شود.

 

 

 

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات آخرین دیدار رسمی رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت دوازدهم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند این دولت موفقیت‌هایی داشته؛ اما در بعضی جاها هم شکست عبرت‌آموز داشته است، از جمله در اعتماد به دشمن که بار دیگر عدم پایبندی و وفاداری دشمنان را گوشزد کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه تاریخ سیاسی غرب مشحون از عدم پایبندی و وفاداری به تعهدات است، تصریح کرد: اگر دشمنان به قول و وعده خود پایبند بودند این همه کشت و کشتار در گوشه و کنار دنیا انجام نمی‌دادند و اگر آمریکا قابل‌اعتماد بود این بلاها را سر عراق و افغانستان نمی‌آورد که به‌یک‌باره و در همان زمانی که طالبان حمله خود را شروع کرده بود، نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و پشت دولت افغانستان را در برابر حمله طالبان خالی کند.

 

 

وی تصریح کرد: دولت جدید از تجربه دولت گذشته بهره برده و به جای امیدواری به آمریکا و بیگانه، به جوانان و توان مردم و توانمندی داخلی تکیه کند و با اولویت‌بندی نیازها، اقتصاد را مقاومتی کرده، اشتغال و تولید را بهبود دهد و بیکاری را از بین ببرد.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: این امام همام با بدترین خلفای بنی‌عباس هم‌عصر بودند و عمر خود را صرف مقاومت و مبارزه در برابر نظام ظالم کردند که این مقاومت و مبارزه، باید برای همه ما درس باشد.

 

 


وی همچنین با اشاره به سالروز مباهله پیامبر گرامی اسلام (ص) با مسیحیان نجران و اثبات حقانیت اسلام، افزود: در جریان این واقعه وقتی اسقف‌های مسیحیت دیدند پیامبر (ص) خانواده خود را برای مباهله آورده، خطاب به قوم خود گفتند اگر این جمع دست به دعا بردارند از مسیحیان احدی باقی نمی‌ماند؛ لذا جزیه بدهید اما مباهله نکنید و این‌گونه حقانیت اسلام را عملاً پذیرفتند.

 

 

 

کد خبر 1080460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha