توجه به امور معرفتی از فعالیت های بنیاد «غدیر» است

آیت الله صدیقی گفت: فعالیت های بنیاد «غدیر»، ابعاد و سطوح مختلفی دارد که یکی از این ابعاد و اهداف و برنامه ها توجه به امور معرفتی است.

آیت الله «کاظم صدیقی» با تبریک عید سعید غدیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: بنیاد بین المللی «غدیر» برای شناساندن مقام والای حضرت امیر المومنین علی (ع) و بیان نقش و رسالت ایشان در زندگی ابنای بشر نقش موثری دارد.

امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی «غدیر» افزود: غدیر یک روز نیست بلکه همه روزگار است و معرفی امام علی (ع) به عنوان امام اول شیعیان و جریان امامت و اصل امامت در امت اسلامی جایگاه والایی دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: غدیر، مدل حکمرانی جامعه اسلامی است و اگر امام علی (ع) خوب معرفی شود و به عنوان الگوی حکمرانی برای مردم ایده و آرمان شود، مردم دیگر به هر کسی رای نمی دهند.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: غدیر یعنی عدالت و مقابله با تبعیض و مخالفت با اشرافیت و به معنای مقابله با ظلم و حرامخواری و دستگیری از مستمندان و توانمندسازی گروه هایی که زیر لگد پایمال شده اند.

وی ادامه داد: بنیاد بین المللی «غدیر»، محدود به یک شهر و یا یک کشور مثل ایران نیست، بلکه بنیادی فرامرزی است و در هر جا هر کسی دارای فطرت پاکی است و به دنبال زندگی و حکومتی عادل می گردد علاقمند به غدیراست.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: فعالیت های بنیاد «غدیر»، ابعاد و سطوح مختلفی دارد که یکی از این ابعاد و اهداف و برنامه ها توجه به امور معرفتی است.

وی تصریح کرد: روز غدیر که در دهه امامت و ولایت قرار دارد را باید آبرومندانه برگزار کرد و بنیاد غدیر برای دهه «نور» که دهه تولد مبارک امام علی (ع) در ماه مبارک رجب است برنامه های متنوعی دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برنامه های این بنیاد گفت: برنامه اطعام، اجرای شب شعر و مداحی، برپایی نمایشگاه های تخصصی و نشست های علمی، اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه شناخت و معرفی امام علی (ع)، تهیه جهیزیه، برپایی مراسم ازدواج های آسان و ... از جمله برنامه های این بنیاد بین المللی است.

کد خبر 1080472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha