اتکا به خدا و اتکا به نیروی مردم، تنها راه نجات کشور است

آیت الله ناصری یزدی گفت: تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، اتکا به خدا و نیروی مردمی و اطاعت از رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اهمیت مباهله اظهار داشت: آیه 61 سوره آل عمران به موضوع مباهله اشاره دارد که بر اساس این آیه، رسول اکرم(ص) اهل بیت خود را به میدان آورد.

وی افزود: رئیس نجرانیان برای مباهله شرطی گذاشت و آن این بود که اگر پیامبر با اصحاب و یارانش آمد، مباهله کنید اما اگر پیامبر با فرزندان و اهل بیتش آمد، مباهله نکنید و به شرایط تن دهید زیرا می دانست که اهل بیتش را بیاورد، آنها اگر یک نفرین کنند، تا ابد در دنیا یک مسیحی نخواهد ماند.

ناصری ادامه داد: وقتی پیامبر با اهل بیتش آمد، نجرانیان تن به شرایط اسلام دادند و نکته مهم در این واقعه این است که در روایات بسیاری آمده که این آیه مربوط به اهل بیت(ع) است و بسیاری از این روایات مربوط به اهل سنت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در این آیه، علی(ع) نفس پیامبر معرفی شده و با وجود اینکه این آیه مربوط به پنج تن آل عبا است، بسیاری نسبت به اهل بیت(ع) همچنان کم لطفی می کنند و فرمایش صریح خدا و پیامبر بی‌توجهی می کنند که امیدواریم از تعصب دست بردارند و حق را بپذیرند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین جلسه هیئت دولت اظهار داشت: امام و رهبری هر دو بر انجام کار برای رضای خدا تاکید دارند و این موضوع در سیره امام راحل در همه ابعاد زندگی ایشان وجود داشت و امروز نیز مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید جدی دارند.

امام جمعه یزد یادآور شد: اولین دستور برای دولت آینده هم می تواند، حرکت در مسیر رضای خدا باشد و دولتمردانی که می روند نیز اگر برای رضای خدا کار کرده باشند، خوشحالند.

وی افزود: عده ای نامه اعمال بدی برای خودشان درست می کنند و وقتی به کارنامه 30 سال خدمت خود بر می گردند، رشوه و فساد و کم کاری در آن مشاهده می شود.

ناصری در مورد تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد تجربه ای که در اعتماد به غرب و آمریکا صورت گرفت نیز عنوان کرد: رهبری فرمودند که هر وقت اتکا به غرب کردید و چشم امید به غرب و آمریکا دوختید و اعتماد کردید، به شما خیانت کردند و ضرر کردید و کسانی که به غیر از خدا به افراد دیگری اتکا کردند، بهره نبردند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: با اتکا به خدا و اتکا به نیروی مردم و تلاش و کوشش و نا امیدی نسبت به غرب و با برنامه ریزی هر کجا رفتیم، پیش رفتیم و هر جا غیر از این عمل کردیم، متضرر شدیم.

کد خبر 1080486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha