ظلم ستیزی مهمترین ویژه زندگی امام موسی کاظم(ع) بود

حجت الاسلام فلاح گفت: ظلم ستیزی مهمترین ویژه زندگی امام موسی کاظم(ع) بود که تسلیم زور نشدند و در برابر زیاده خواهی های دشمنان همواره ایستادگی کردند.

 حجت الاسلام «شعبان فلاح » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: تظاهر به دین‌داری و دین‌دوستی از ویژگی های مهم خلیفه عباسی در زمان امامت امام موسی کاظم(ع) بود که این امام همام به درستی این شخصیت مرموز هارون الرشید را به جامعه معرفی کرد.

 

امام جمعه زاغمرز افزود: امام موسی کاظم(ع)  در ۱۳۱۴ سال پیش در چنین روزی، ۲۰ ذی الحجه سال ۱۲۸ هجری قمریدیده به جهان گشود و در همه دوران عمر با برکتش تلاش کرد تا دوری از کفر و نفاق و مبارزه با ظلم در دستور ایشان باشد.

 

وی با اشاره به دوران زندگی امام موسی کاظم(ع) خاطر نشان کرد: آن حضرت تا ۲۰ سالگی در محضر پدر بزرگوارش امام جعفر صادق (ع) بود و پس از شهادت پدر به مدت ۳۵ سال امامت و رهبری مسلمین را برعهده گرفت و در این راه سختی‌ها و مشقات بسیاری را تحمل کرد. 

 

حجت الاسلام فلاح گفت: امام موسی کاظم (ع) بخش اعظم زندگی خویش را صرف تعلیم و تربیت مردم و آشنا کردن آن‌ها با فرهنگ و معارف اسلامی کرد؛ اما حکومت عباسی با احساس خطر از جانب آن حضرت، ایشان را به زندان افکند تا مردم از نور هدایت و دانش امام بهره نبرند و در تاریکی جهل باقی بمانند.

 

امام جمعه زاغمرز از امام موسی کاظم(ع) بعنوان دانشمندترین و بخشنده‌ترین مردم زمان خویش نام برد و افزود: حسن خلق، رحمت و بخشندگی ، کرامت نفس، سخاوتمندی، انفاق در آشکار و نهان و عفو خطاکاران از ویژگی های مهم این امام همام بود.

 

حجت الاسلام فلاح گفت: ظلم ستیزی مهمترین ویژه زندگی امام موسی کاظم(ع) بود که تسلیم زور نشدند و در برابر زیاده خواهی های دشمنان همواره ایستادگی کردند.

 

وی یادآور شد: سال‌های بسیاری از عمر امام موسی کاظم(ع)  در زندان‌های مخوف عباسیان سپری شد و استقامت و صبر ایشان در برابر زور و ظلم باید اکنون الگو و نمونه کامل برای زندگی ما باشد و تلاش کنیم تا در برابر ظلم ایستادگی کرده و سر تعظیم فرود نیاوریم.

کد خبر 1080515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha