پیامبراسلام(ص) در خطبه غدیر ۱۸ بار به ظهور امام مهدی(عج) اشاره کردند/ عاشورا محصول بیعت شکنی غدیر است

امیدیان تبیین خطبه غدیر را مهم خواند و گفت: پیامبراسلام(ص) در خطبه غدیر ۱۸ بار به ظهور امام مهدی(عج) اشاره کردند که این تنها بخشی از شاخص های مهم این خطبه عظیم است.

« حسین امیدیان» در خصوص استمرار جریان غدیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: پیامبر اسلام(ص) مشهور به کوتاه سخن گفتن هستند ولی می بینیم که خطبه غدیر بسیار طولانی است و جمعیت مفصلی حلقه می زنند و در آن هوای گرم قرائت می کنند.

 

دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء استان البرز افزود: دستوارت خاصی از طرف پیامبراسلام(ص) در این روز عیدغدیر صادر شده است که یکی از آنها این است که حاضرین به غائبان این خطبه غدیر را نقل کنند و این واقعه را انتقال دهند.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به تبیین واقعه غدیر اظهار کرد: عید بزرگ اسلام عیدالله اکبر است و ضروری است نسبت به آن توجه ویژه ای شود، چرا که درست پس از هفتاد و پنج روز واقعه سقیفه رخ داد.

 

وی اظهار کرد: این آخرین حج بوده است و پیامبر خود این خبر را به مردم اطلاع داده است و این اهمیت عیدالله اکبر را نشان می دهد.

 

 

امیدیان عنوان کرد: اصلی ترین جمله ای که در آن سفر پیامبر(ص) عنوان کردند و آن این بود که « من کنت مولاه فهذا علیُ مولی» که از مولی به معنای ولایت نام برده شد.

 

وی با بیان اینکه ضروری است به تمام خطبه غدیر توجه لازم شود نه تنها بخشی از آن ادامه داد: پیامبراسلام(ص) در خطبه غدیر 18 بار به ظهور امام مهدی(عج) اشاره کردند از این رو ضروری است نسبت به این خطبه توجه جدی شود.

 

این کارشناس فرهنگی توضیح داد: وقایع پس از رحلت رسول خدا(ص) اعم از شکل گیری سقیفه، شهادت حضرت علی(ع)، شهادت امام حسن(ع) و در نهایت عاشور محصول بیعت شکنی غدیر است.

 

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء استان البرز خاطرنشان کرد: غدیر استمرار دارد و هر یک از ما باید خودمان را برای درک این مهم آماده کنیم چرا که سقیفه تنها یکبار در تاریخ نبود.

 

 

کد خبر 1080562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha