غلبه بر خشم و خویشتن داری مهمترین درس زندگی امام موسی کاظم (ع) است

حجت الاسلام رمضانی گفت: امام کاظم (ع) خشم خود را در برابر دوست و دشمن به درستی و به خوبی مدیریت می کردند و این ویژگی امام هفتم و خویشتن داری ایشان باید الگوی همه ما باشد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در ماه ذی الحجه مناسبت های مهمی قرار دارد که یکی از این مناسبت ها، ولادت امام موسی کاظم (ع) است که امروز برابر با بیستم ذی الحجه ولادت امام هفتم شیعیان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) در سن 20 سالگی به امامت رسیدند و دارای ویژگی های اخلاقی برجسته ای بودند که حلم و بردباری، تقوا، ساده زیستی، دستگیری از نیازمندان و سخاوت و بخشندگی از جمله این ویژگی ها است.

 

وی عنوان کرد: دوران زندگی امام کاظم (ع) با چند تن از خلفای بنی عباس مقارن بود و این امام در برابر ظلم و ستم این خلفای عباسی ساکت نمی نشست و با حکومت آنها مخالف می کرد و از همین رو هم بیشتر دوران زندگی ایشان به دور از مردم و در تبعید و زندان سپری شد و امام کاظم (ع) را در زندان و با استفاده از زهر به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: یکی از ویژگی ها برجسته امام موسی کاظم (ع) این بود که با وجود  شکنجه های فراوان هرگز خشم به خود راه نمی دادند و همواره با مهربانی و محبت با امت خود رفتار می کردند و از همین رو هم به این امام لقب کاظم را دادند.

 

وی تصریح کرد: امام کاظم (ع) در واقع خشم خود را در برابر دوست و دشمن به درستی و به خوبی مدیریت می کردند و این ویژگی امام هفتم و خویشتن داری ایشان باید الگوی همه ما باشد به ویژه در شرایط امروز که سختی های متعددی را ما در جامعه شاهد هستیم و باید بتوانیم این ویژگی را در خود ایجاد کنیم تا تصمیم های درست و منطقی را اتخاذ کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: در حدیثی از امام موسی کاظم (ع) آمده است «هر کس خشم خود را از مردم بازدارد، خداوند عذاب خود را در روز قیامت از او بازدارد» ان شاالله همه ما بتوانیم با بهره گیری از این حدیث، در مسیر تعالی اخلاق و حسن خلق قدم برداریم.

 

وی یادآور شد: این مناسبت ها فرصتی است تا کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری برنامه های مختلف به ویژه در فضای مجازی و تبیین ویژگی های امامان و ائمه اطهار آنها را به سمت داشتن سبک زندگی اسلامی راهنمایی کنند.

 

کد خبر 1080588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha