کشف سه محموله گندم احتکاری در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سه محموله گندم احتکار شده توسط دلالان در شهرستان شیروان کشف شد که ارزش ریالی آن ۲۶۵ میلیون تومان است.

«محمدجواد تشکری» از کشف سه محموله گندم احتکاری خبر داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: وزن این سه محموله ها ۱۴ تُن، چهار تُن و ۳۵ تُن بوده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: عرضه گندم به دلالان و به طور کلی خارج از شبکه، تخلف است و با آن برخورد می شود،  در این زمینه بیش از ۱۰۰ نفر دلال  گندم در سطح استان شناسایی شدند  و اسامی آنان به دستگاه‌های نظارتی اعلام شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه تنها مرجع خرید گندم، دولت است از این رو با فعالیت دلالان برخورد می شود، گفت: حضور و فعالیت دلالان در سال های قبل هم وجود داشت، اما با توجه به گرانی نهاده ها، امسال نگرانی ها از عرضه گندم به این افراد بیشتر شده و امسال گندم کمی به دولت تحویل شده است.

 

وی اظهارداشت: برآورد شده بود که امسال ۱۵۶ هزار تُن گندم از سطح کشتزارهای این استان برداشت و حدود ۹۰ هزار تُن گندم خریداری شود اما خشکسالی، کاهش تولید علوفه و افزایش قیمت نهاده های دامی باعث شد میزان کمی از این محصول به سیلوها روانه شود.

 

تشکری بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه سال جاری، خشکسالی، از بین رفتن مزارع دیم و افزایش زیاد قیمت علوفه، نظارت های جدی قبل از برداشت گندم بر روی دلالان انجام شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به هر حال  کشاورزان استان رغبتی برای تحویل گندم خود به دولت نداشته اند از این رو پیش بینی می‌شود امسال تنها۴۰ هزار تُن گندم در استان خریداری شود.

 

 

کد خبر 1080644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha