لزوم گسترش فرهنگ اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی فارس

رازقی گفت: فارس به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی اقدام مثبت در حوزه اقتصاد کشور است و باید فرهنگ استفاده واحدهای صنعتی از زندانیان به عنوان نیروی کار را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (شنبه 9 مرداد) در نشست با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: از ظرفیت زندان ها می توان برای کاهش قیمت تمام شده در بخش تولید کشور و بالابردن توان صادرات استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: اتاق بازرگانی فارس با همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور سعی در اجرای ایده ای در این زمینه دارد و با تشکیل کارگروه ویژه با حضور متولیان امر در بخش دولتی و خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی فارس تشکیل خواهد داد.

وی اضافه کرد: فارس به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی اقدام مثبت در حوزه اقتصاد کشور است و باید فرهنگ استفاده واحدهای صنعتی از زندانیان به عنوان نیروی کار را گسترش دهیم.

رازقی تاکید کرد: معیشت خانواده های زندانیان و آموزش کار حرفه ای برای اشتغال به کار و دوران بعد از زندان افراد موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از آنجا که عمده تراکم زندانیان در شهر شیراز است و واحدهای تولیدی و صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ و منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد باید ساز و کار بهره گیری از این فرصت فراهم شود.

«خسرو مختاری» نیز در این جلسه گفت:  استفاده از ظرفیت های موجود برای تسهیل وضعیت اقتصادی زندانیان و همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور با اتاق بازرگانی فارس اتفاقات خوبی در کشور رقم خواهد زد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: در نگاه نظام اسلامی زندانیان نباید از خانواده هایشان جدا باشند و وضعیت اقتصادی و اجتماعی و معیشت خانواده های زندانیان برای ما اهمیت فراوان دارد.

 

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر به حمایت بخش خصوصینیز نیاز است و همکاری این بنیاد با اتاق بازرگانی فارس در حوزه اقتصادی اقدام موثری است.

«اسحاق ابراهیمی»، مدیر کل زندان های استان فارس نیز در این جلسه تاکید کرد: زندان های استان فارس از نظر نیروی کار ظرفیت خوبی دارند که برای تحول قضایی و اصلاح مجرمین می تواند مورد استفاده موثر قرار بگیرد.

«مهرداد سهرابی»، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز گفت: شناسایی نیروهای متخصص در زندان باید مورد توجه قرار بگیرد و زندان های استان فرصت خوبی برای انجام پروژه مشارکتی با همکاری اتاق بازرگانی فارس دارند.

کد خبر 1080698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha