کمال انسانیت در قرب الهی و دوری از گناه است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: خداوند متعال زندگی را به گونه ای طراحی کرد که ما از سوی خدا می‌آییم و به سوی خدا باز می‌گردیم و در این مسیر باید راه کمال را طی کنیم و کمال انسانیت نیز در مسیر قرب الهی است. و در این مسیر باید از گناه دوری کرد.

حجت الاسلام « محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: انسان جایز الخطاست و گریزی از خطا و اشتباع وجود ندارد اما استمرار بر خطا، اشتباه و گناه نابخشودنی است و باید در این راستا تلاش شود.

 

امام جمعه نکا افزود: برای پاکی دو راه است؛ اینکه گناه نکنیم و همچنین پس از انجام گناه توبه کنیم و از کرده خود پشیمان شده و توبه واقعی به درگاه خداوند کنیم که بازگشتی برای انجام گناه نباشد. 

 

وی با بیان اینکه توبه پس از گناهمهم است؛ خاطر نشان کرد:  انسان باید بعد از گناه توبه کند و  اگر توبه کند خدا میبخشد و با توبه انسان پاک میشود؛ اما  در هر صورت پس از توبه لکه گناه و شرمندگی باقی میماند و باید در پاک کردن آن با همه همت و تلاش وارد عمل شد و نیکی ها را افزایش داد. 

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: خداوند متعال زندگی را به گونه ای طراحی کرد که ما از سوی خدا می‌آییم و به سوی خدا باز می‌گردیم و در این مسیر باید راه کمال را طی کنیم و کمال انسانیت نیز در مسیر قرب الهی است و در این مسیر باید با دوری از گناه به خداوند نزدیک شد.

 

امام جمعه نکا با تاکید بر اینکه باید خودمان را کنترل کرده و گناه نکنیم؛ تصریح کرد:  دست، زبان و اعضای بدن خود را کنترل کنیم و بدانیم در برخی از موارد  بسیاری از مردم  موفق به توبه نمیشوند  و لذا باید هرگاه به گناه رسیدیم، خدا، قیامت و قبر را درنظر بگیریم. 

 

وی با اشاره به سخنانی از امام علی(ع) که میفرماید:  «ترک خطا راحتتر است از گناهی که طلب توبه کنی و چه بسا شهوتی که باعث حزن، غم و اندوه فراوان میشود و چه بسا خوردنی ناسازگار که باعث بیماری طولانی میشود؛ بیان کرد: خاصیت اول ترک گناه این است که از آسیبها در امان میماند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: با ترک گناه، چشم و دل انسان باز میشود و  خدا به خاطر گناهی که ترک شده انسان را به بالا می کشاند و باید مراقب رفتار و زبان خود باشیم و بدانیم که چه بسا کلماتی که نعمتی را از بین میبرد و چه بسا کلماتی که نقمت ایجاد میکند و لذا  زبان صندوق اسرار است و باید  آن را حفظ و حبس کرد. 

 

امام جمعه نکا یادآور شد: تلاش همه ما در راستای کمال انسانی است و وظیفه همه است که خود و دیگران را از گناه، بدبختی و فساد، غرور، ظلم و ستم نجات دهند و به عزت انسانی نزدیک کنند.

 

کد خبر 1080726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha