کرونا در فارس در هر ۵۰ دقیقه یک قربانی دارد

همتی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار کرونا در استان جان باخته اند که رقم بی سابقه ای است و نشان می دهد در هر ۵۰ دقیقه یک نفر در استان در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی» امروز (شنبه 9 مرداد) با اشاره به خیزش شیوع کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: انجام تست های تشخیصی کرونا در فارس نشان می دهد که آمار کرونا در استان به 340 هزار و 385 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: در 24 ساعت گذشته 28 بیمار کرونا در استان جان باخته اند که رقم بی سابقه ای است و نشان می دهد در هر 50 دقیقه یک نفر در استان در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد.

وی با اعلام آمار فوتی پنج هزار و 181 نفری کرونا در فارس اضافه کرد: سه هزار و 266 بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند که 305 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های تحت مراقبت های ویژه درمانی هستند.

همتی با اشاره به شمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی در استان فارس بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 299 هزار و 917 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا باید رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها را بیش از پیش مورد توجه قرار داد و گروه های هدف جدید واکسیناسیون در استان فارس شامل معلمان، کارکنان مدارس و رانندگان سرویس های مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، رانندگان ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی، کارکنان بانک ها، کارکنان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، ممیزان بهداشتی و دفاتر خدمات سلامت، قضات و کارکنان دادگستری و دادگاه ها، بیمارن مبتلا به دیابت و بیماران خاص که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می توانند بعد از دریافت پیامک، برای تزریق واکسن به مراکز و سالن های تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

همتی عنوان کرد: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارسی، ۲۸ شهرستان در وضعیت قرمز و حاد کرونایی، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 1080757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha