درخشش ۱۶ عضو کانون‌های مساجد کردستان در جشنواره قرآنی مدهامتان

کامل گلباغی از درخشش ۱۶ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در مرحله کشوری چهاردهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: تايج داوري آثار شركت كنندگان در چهاردهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان در رشته هاي قرائت تحقيق، قرائت تقليدي، قرائت حمدو سوره و اذكارنماز، تلاوت نور، مكبري و اذان كه مطابق دستور العمل مسابقات، امتياز بيشتر از 70 را كسب کرده‌اند، اعلام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه این دوره از جشنواره مدهامتان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان و مکبری اعلام فراخوان شد که بعد از اعلام در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعضای کانون مستندات خود را جهت شرکت در این جشنواره در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کردند.

 

وی افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد که در مرحله کشوریدر این دوره بیش از۱۲ هزار نفر در رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و قرائت تقلیدی شرکت کردند.

 

گلباغی با اشاره به برگزیدگان این دوره از جشنواره مدهامتان در کردستان عنوان کرد: در این دوره از مسابقات کیان نادری از کانون چهاریار نبی (ص) سنندج و محمد محمدی از کانون امام خمینی (ره) دیواندره در رشته اذان به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

 

وی با اشاره به منتخبین رشته تلاوت نور بیان کرد: اسرین احمدی و مبین اله ویسی از کانون کنعان سنندج، عبدالسلام سجادی، محمد صادق قادری و جمال کرمی از کانون نبی اکرم (ص) سنندج، امیر محمد دامنکش از کانون شیدالشهدا قروه موفق به کسب امتیازی بالای 70 در رشته تلاوت نور شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه امیر یونسی از کانون مولانا شهرستان سروآباد در رشته قرائت تحقیق برگزیده کشوری شناخته شد، اضافه کرد: اوین کرمی، شنیا میرزایی، نیان برزگرزاده، محمد گنجی و محمد سلیمی از کانون چهاریارنبی (ص) سنندج و هدیه رحیم پور از کانون کنعان سنندج و ریبین محمدی از کانون نبی اکرم (ص) سنندج منتخبین کشوری رشته قرائت نماز در کردستان هستند.

 

گلباغی یاداوری کرد: نتايج مربوط به رشته هاي حفظ كل، حفظ جزء 30 و نقاشي آيات و  همچنين جزئيات تقدير از نفرات برتر در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

کد خبر 1080763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha