۱۱۰ هزار پُرس غذای گرم بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی توزیع شد

سلم آبادی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار پُرس غذای گرم بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی توزیع شد، گفت: در روز عید قربان نیز ۴۸ تُن گوشت بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد که از لحاظ کمی نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا سلم آبادی» امروز (۹ مرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دهه امامت و ولایت یکی از ایام پر برکت در طول سال است و در این ایام برنامه های ویژه توسط کمیته امداد خراسان جنوبی برای نیازمندان و محرومان تدارک دیده شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷۱ راس دام سبک و سنگین به نیازمندان استان در روز عید قربان کمک شد، افزود: در این راستا ۴۸ تُن گوشت بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد که از لحاظ کمی نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در روز عید غدیر ۱۱۰ هزار پُرس غذای گرم در راستای اجرای طرح اطعام علوی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد، ادامه داد: مردم همراهی و همکاری خوبی در اجرای طرح اطعام علوی داشتند.

 

سلم آبادی در خصوص مراکز نیکوکاری فعال در خراسان جنوبی گفت: ۱۰۶ مرکز نیکوکاری در کنار مساجد استان مشغول به ارائه خدمات به نیازمندان و محرومان خراسان جنوبی هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: کمیته امداد پرونده ۱۳ هزار و ۵۰۰ مددجو در استان را به ۵۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است تا به صورت محله محور اقدام به اجرای کمک های مومنانه کنند و این موضوع باعث کاهش رفت و آمد مددجویان به مراکز کمیته امداد می شود.

 

وی به گرمای بی سابقه خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این راستا چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان طی یک ماه اخیر بین نیازمندان مناطق گرمسیر استان و خانواده های چند فرزندی توزیع شد.

 

سلم آبادی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ کودک دارای سوء تغذیه در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: به یک هزار و ۵۰۰ مادر باردار کمک های نقدی و غیر نقدی اهدا می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در خصوص بحث توزیع جهیزیه عنوان کرد: ۱۸۵ سری جهیزیه از ابتدای سال تاکنون بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ خانواده مطلقه در استان وجود دارد، افزود: در سال گذشته ۱۰۷ سرپرست مطلقه به زندگی دوباره خود بازگشتند و در تلاش هستیم تا این خانواده ها را سامان بدهیم.

 

 

 

کد خبر 1080770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha