یک بخش به فریدونشهر افزوده شد

صفری با اشاره به اینکه فریدونشهر در گذشته دارای یک بخش بود، گفت: یک بخش دیگر به شهرستان افزوده شد.

«رضا صفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به وضعیت سیاسی و مدیریتی شهرستان فریدونشهر اظهارداشت: این شهرستان در منطقه غرب استان اصفهان و دارای مناطق کمتر برخوردار و محروم و کوهستانی است.

 

فرماندار فریدونشهر با اشاره به مناطق پیشکوه و پشتکوه این شهرستان به عنوان نقاط کمتر توسعه یافته استان اصفهان، افزود: وضعیت مدیریتی این مناطق توسط یک بخشداری مدیریت می شد که در 10 سال پیش تاکنون موضوع افزایش بخش دنبال شده و فروردین ماه امسال با اعلام درخواست وزارت کشور و تصویب هیات وزیران یک بخش دیگر به این منطقه افزوده و در حال حاضر 2 بخشداری در این منطقه خدمت رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: بخش موگویی امسال به به تصویب رسید و از روز شنبه 9 مردادماه بخشداری به صورت رسمی کار خود را آغاز و سرپرست بخشداری نیز منصوب شد.

 

فرماندار فریدونشهر با اشاره به اینکه ایجاد بخشداری جدید نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم آن منطقه خواهد داشت، تصریح کرد: وجود این نهاد سیاسی و اداری در موگویی موجب کاهش حضور مردم به مرکز شهرستان برای پیگیری کارها و رسیدگی سریع تر به نیازها خواهد شد.

 

*محرومیت زدایی و افزایش خدمت رسانی

 

وی با بیان اینکه تیم بخشداری در منطقه خدمت رسانی خواهند کرد، یادآورشد: نیروهای بخش مرکزی در این حوزه و بخش موگویی در دهستان های پیشکوه و پشت کوه موگویی خدمات ارائه می کند.

 

صفری اضافه کرد: در حال حاضر 2 بخشدار فرصت بیشتری برای پیگیری موضوعات در حوزه مسئولیتی خود خواهند داشت که این کار در رفع محرومیت زدایی و رسیدگی سریع تر به نیازها و ارتباط با دهیاران و شوراهای اسلامی خواهد داشت.

 

*توسعه راه ها و شبکه آبرسانی در اولویت پروژه های عمرانی

 

وی با بیان اینکه راه سازی از اولویت خاصی در توسعه منطقه برخوردار است، خاطرنشان کرد: وضعیت جاده های این شهرستان و محورهای مواصلانی خوب نیست و این موضوع در سرمایه گذاری بخش خصوصی اثر گذاشته است.

 

صفری یادآورشد: در این چند سال برای بهسازی راه ها تلاش شده اما تا بهبود شرایط نیاز به برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات بیشتری است که توزیع اعتبارات امسال با اولویت پروژه های عمرانی توسعه راه ها و شبکه آبرسانی صورت گرفته است.

 

وی میزان اعتبار پیش بینی شده امسال برای توسعه عمرانی این منطقه را ۵۴۰ میلیارد ‌ریال اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1080773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha