حضور کارکنان ادارات در شهرهای قرمز به ۳۰ درصد کاهش پیدا کند

سلیمانی با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا حضور کارکنان ادارات در شهرهای قرمز به ۳۰ درصد، در شهرهای نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای زرد به ۷۵ درصد باید کاهش پیدا کند گفت: ضرورت دارد مجددا محدودیت های جدید کرونایی اعمال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،  «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (شنبه 9 مرداد) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت اظهار کرد: با توجه به اینکه متوسط رعایت دستورالعمل ها در سراسرکشور 39 درصد است اما استان خوزستان وضعیت بهتری دارد.

 

استاندار خوزستان افزود: در این شرایطی که ویروس جهش یافته به سرعت در حال انتشار است مسافرت معنی ندارد و ضرورتیست به صورت ویژه تری پروتکل های بهداشتی رعایت شوند؛ موج پنجم کرونا نسبت به موج چهارم خطرناک تر و سرعت انتشار بیشتری دارد.

 

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه های بهداشت و درمان و مردم در کنترل شیوع کرونا قابل ستایش است اضافه کرد: نیازمند این هستیم که به صورت ویژه تر دستورالعمل های بهداشتی رعایت شوند.

 

سلیمانی دشتکی در خصوص منع تردد عنوان کرد: اصناف و بازاریان در خصوص منع آمد و شد تصمیمات لازم را بگیرند، همچنین مردم باید کنترل کنند، خوشبختانه میزان فوتی های استان به حداقل رسیده اما نباید این موضوع تبدیل به ساده انگاری شود زیرا میزان بستری ها روز به روز درحال افزایش است.

 

وی تصریح کرد: در شهرهای قرمز حضور کارکنان ادارات به 30 درصد، در شهرهای نارنجی 50 درصد و در شهرهای زرد 75 درصد کاهش پیدا کند و ضرورت دارد مجددا محدودیت های جدید اعمال شود،؛ ویروس کرونا از طریق افراد به ظاهر سالم منتقل می شود، مهمانی ها، دعوتی ها، تجمع ها و ... مهمترین عامل شیوع ویرس هستند.

 

استاندار خوزستان در خصوص واکسیناسیون کرونا یاد آور شد: تاکنون بیش از یک میلیون 500 هزار نفر واکسیناسیون شده اند اما باید این را دانست که واکسیناسیون از ابتلای مجدد جلوگیری نمی کند بلکه درصد ابتلای آن را کاهش می دهد، اما در میزان کاهش فوتی های تاثیرگذار است.

 

کد خبر 1080776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha