اجرای ۵۰ پروژه در بیرجند/ برنامه ۵ ساله شهر تقدیم شورای ششم می‌شود

تقی زاده گفت: در چهار سال فعالیت شورای پنجم شهر بیرجند بیش از ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابراهیم تقی زاده» امروز(9 مرداد) در آخرین جلسه پنجمین شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در این دوره بیشترین میزان همبستگی و انسجام را در بین اعضای شورا شاهد بودیم، اظهار داشت: اعضای شورای پنجم هیچ حقوقی به جز حق جلسه که ماهانه ۲ میلیون تومان بود را نگرفتند و از امکانات دولتی هم استفاده نکردند.

 

وی با بیان اینکه در این دوره از شورا 246 جلسه تشکیل شد که نتیجه آن 870 مصوبه بوده است، افزود: برنامه 5 ساله هم آماده شده که تقدیم شورای ششم خواهیم کرد.

 

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در چهار سال فعالیت شورای پنجم شهر بیرجند بیش از 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان به سرانجام رسید، گفت: پروژه های بزرگی از جمله پارک جنگلی، پارک های خطی، آسفالت معابر، فرهنگسرای بزرگ شهر، مناسب سازی پیاده روها، زیباسازی میادین شهر و طرح بزرگ فرزان تنها بخشی از این طرح ها است.

 

تقی زاده با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، طرح جامعی در این دوره تصویب شده است که به عنوان سند بالادستی قابلیت اجرایی دارد، اظهارداشت: در این طرح 13 تقاطع غیرهمسطح مشخص و اولویت بندی شده است و مسیرهای خط بی آر تی درون شهری هم مشخص شده است.

 

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز بزرگترین سالن اجتماعات به ظرفیت بیش از 1800 صندلی در بیرجند ساخته و به بهره برداری رسید.

 

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه سایت پسماند و کارخانه بازیافت زباله های شهری در بیرجند با بیش از 13 میلیارد تومان سرمایه گذاری در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه چنانچه در شورای ششم روی آن تاکید شود می تواند به درآمدزایی هم با فروش کود و کمپوست برسد.

 

تقی زاده به شروع پروژه ساخت بزرگترین میدان اجتماعات شهر بیرجند به مساحت 12 هکتار جنب میدان ابوذر بیرجند هم اشاره کرد و گفت: در این دوره شورا 12 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار گذاشته شد که بخش عمده کار شامل تامین آب، برق، روشنایی انجام شده و امید است که سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه پارک ها و فضای سبز 12 بوستان جدید ایجاد شد که بزرگترین آن پارک کاجستان با 40 هکتار است، ادامه داد: فازهای تکمیلی این پروژه در شورای جدید ادامه خواهد یافت.

 

رئیس شورای شهر بیرجند به طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر اشاره کرد و گفت: تاکنون 373 قطعه زمین برای 743 واحد صنفی واگذار و برای آنها پروانه صادر شده است.

 

تقی زاده خاطرنشان کرد: همچنین اراضی مرسوم به اراضی موسوی در همین دوره شورا تعیین تکلیف شد و بیش از هزار نفر مالک که ده ها سال بلاتکلیف بودند، صاحب خانه شدند.

 

 

 

کد خبر 1080781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha