تشکیل کارگروه ویژه برای شتاب بیشتر اجرای طرح کتابرانه در مازندران

ولیپور با اشاره به اینکه تلاش کردیم خدمات متفاوتی به دوستداران کتاب با اجرای طرح کتابرانه ارائه شود، خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای شتاب بیشتر اجرای این طرح در مازندران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز(۹ مردادماه) در شصت و یکمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران که به ریاست استاندار و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در استانداری برگزار شد به عنوان رئیس دبیرخانه انجمن، گزارشی از اقدامات مهم و فعالیت‌های صورت گرفته توسط کتابخانه های عمومی استان از جمله طرح کتابرانه را ارائه کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواستار تشکیل کارگروه برای روند بهتر اجرای طرح کتابرانه با حضور مدیرکل پست، شهرداری و کتابخانه های عمومی شد و بیان کرد: باوجود همه گیری مجدد ویروس کرونا در کشور و استان، این طرح همچنان ادامه دارد و نیاز به حمایت استانی دارد.

 

وی ضمن آماری از بدهی‌های نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان، گفت: شهرداران موظف به پرداخت حداقل نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها هستند و برای رفع مشکلات در حوزه کتابخانه‌ها باید همه دستگاه ها و نهادها همکاری های لازم را داشته باشند.

 

ولیپور با اشاره به مشارکت مردم استان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: عمق علاقه و ارادت مردم این استان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام موجب شد در این دوره از جشنواره که بصورت کاملا مجازی برگزار شد استقبال مناسبی صورت گرفت و امیدواریم در جشنواره یازدهم اتفاقات خوبی رقم زده شود.

 

وی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی از جمله راه های گسترش سیره و روش امام(ع) و فرصتی ارزشمند برای آشنایی مردم به خصوص نسل جوان با مبانی فکری، اعتقادی، علمی و عملی ائمه(ع) بویژه امام رضا(ع) است.

 

کد خبر 1080788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha