تعطیلی ۲ هفته ای برای گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در آبادان

موسوی از تعطیلی ۲ هفته ای برای گروه های شغلی ۲، سه و چهار در آبادان به علت شیوع گسترده کرونا خبر داد و گفت: این مصوبه باید طبق دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با کرونا ویروس در شهرستان آبادان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» ​در نشست فوری ستاد مبارزه با کرونا آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در حالی که اغلب نقاط کشور درگیر انتشار گسترده ویروس کرونا دلتا شده است و متعاقب آن چندین شهر استان خوزستان از جمله آبادان به وضعیت قرمز بازگشته اند، طبق دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با کرونا مشاغل گروه شغلی ۲، سه و چهار به مدت ۲ هفته از ف(یکشنبه ۱۰ مرداد) تعطیل می‌شوند.

 

فرماندار ویژه آبادان افزود: در حالی که چند ماه در وضعیت نارنجی بودیم، با بسیاری از اصناف که مجاز به فعالیت نبودند همکاری کردیم، اما تلاش‌های ما فقط توانست رسیدن به وضعیت قرمز را به عقب بیاندازد.

 

وی با بیان اینکه اکنون تمام کشور درگیر وضعیت قرمز شده است تصریح کرد: زمانی که کرونا دلتا از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان گسترش پیدا کرد، مشخص بود که به خوزستان خواهد رسید.

 

موسوی انجام واکسیناسیون و استفاده از ماسک را اولویت اصلی مقابله با کرونا عنوان کرد و ادامه داد: از تمام شهروندان باقی مانده در گروه های سنی اعلام شده درخواست می کنم هرچه سریع تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

 

وی از فعالیت ادارات غیرضروری با یک سوم کارکنان نیز خبر داد و ابراز کرد: در ادارات ضروری نیمی از پرسنل و در ادارات غیر ضروری فقط یک سوم پرسنل می بایست در محل کار خود حضور داشته باشند.

 

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: از یکشنبه نیز تمام گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل خواهند بود و تمام فعالیت‌های ورزشی و باشگاهای ورزشی نیز تعطیل هستند.

 

وی اضافه کرد: تمام مراکز آموزشی، مراسم آئینی، مذهبی و مساجد، زیارتگاه ها، تالارهای پذیرایی و هر شغلی که در گروه های شغلی اعلام شده وجود دارند شامل این تعطیلی خواهند بود، گروه رستوران دارها فقط مجاز به فعالیت بیرون بر هستند. 

 

موسوی با تاکید بر لزوم برقراری کماکان منع تردد شبانه در شهرستان آبادان اذعان کرد: خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرها ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی می شوند.

 

وی با بیان اینکه پیک جدید بیماری کرونا ویروس دلتا بسیار خطرناک است یاد آور شد: امیدواریم همه عزیزان کمک کنند تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

 

کد خبر 1080843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha