پرداخت خسارت به شالیکاران گیلانی/ نیازی به حضور در دفاتر خدمات بیمه‌ای نیست

حمیدی از پرداخت خسارت بیمه به شالیکاران گیلانی خبر داد و گفت: کشاورزان بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق تلفن، سایت و یا از طریق پرتال صندوق بیمه بانک کشاورزی می‌توانند نسبت به اعلام خسارت خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کاظم صفار حمیدی» شامگاه (شنبه، 9 مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری تمهیدات بیمه برای شالیزارهایی که در چند روز گذشته به علت بارش باران دچار خسارت شدند را برشمرد و اظهار داشت: کشاورزان بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق تلفن، سایت و یا از طریق پرتال صندوق بیمه بانک کشاورزی می‌توانند نسبت به اعلام خسارت خود اقدام کنند.

 

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان گیلان عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در چند روز اخیر در گیلان شاهد بودیم احتمال بروز خسارت و آسیب به شالیزارهای استان مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه طبق برآوردهای انجام شده کارشناسان، وقوع خسارت در گیلان حتمی است.

 

حمیدی با بیان اینکه کشاورزان گیلانی اکثرا در حال برداشت محصول شالی خود هستند و بارش‌های باران همچنان در استان ادامه دارد تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای آینده هم شاهد ادامه بارش باران در گیلان خواهیم بود، بنابراین ما برنامه لازم را طی نامه‌ای برای شعب و شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ کردیم.

 

وی از ورود اکیپ‌های برآورد خسارت خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی در سطح شالیزارهای استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: از کشاورزان گیلانی می‌خواهیم که نگران بررسی خساراتی که به شالیزارهای آن‌ها وارد شده نباشند و با توجه به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان نیازی به حضورشان در شرکت‌های بیمه‌‌ای نیست.

 

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه کشاورزان از طریق تلفن، سایت و یا از طریق پرتال صندوق بیمه بانک کشاورزی می‌توانند نسبت به اعلام خسارت خود اقدام کنند ابراز داشت: کارشناسان ما در شرکت‌های بیمه‌ای این گزارشات و درخواست‌ها را می‌پذیرند و نسبت به ثبت آن اقدام می‌کنند.

 

حمیدی اعلام تاریخ برداشت برنج توسط شالیکاران گیلانی را هم ضروری اعلام کرد و یادآور شد: از کشاورزان گیلانی می‌خواهیم به ما در این امر کمک کنند تا کارشناسان بیمه‌ای بتوانند حداقل چهار روز قبل از برداشت محصول برنج آخرین خسارات وارد شده به محصولشان را بررسی کنند.

 

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان گیلان در پایان در مورد اینکه خسارات وارد شده به کشاورزان شالیکار چگونه پرداخت می‌شود هم خاطرنشان کرد: پس از بررسی خسارت‌ها غرامت‌های متعلقه به حساب کشاورزان استان گیلان واریز می‌شود و در این مورد نیز هیچ نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 1080856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha