برگزاري برنامه هاي ويژه دهه امامت و ولايت در راستاي اهميت استمرار ولايت فقيه  است

برگزاري برنامه هاي ويژه دهه امامت و ولايت در راستاي اهميت استمرار ولايت فقيه و نقش راهبري امامت در جامعه اسلامي است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: از عید سعید قربان تا عید غدیر خم را دهه ولایت و امامت می‌نامند عيد قربان روز ثبوت عشق و تسليم، روز رهايي از تعلقات غيرخدايي و دلبستگي هاي دنيوي براي دل سپردن به رضايت پروردگار سبحان است و عيد غدير، عيد كمال دين، روز عهد و ميثاق با رب جليل است.

 

غدير، پايان رسالت است و على عليه‌السلام مولا مى‌شود تا پرچم پيامبر را پس از او به دست بگيرد و لباس رزم بپوشد براى آزادى بندگان خدا است.

 

دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می‌شود و نقش «اهل‌ بیت(ع)» در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شود.

 

*غدیر روز ظهور و ابلاغ امامت و ولایت است



راضیه عظیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: روز غدیر یکی از بزرگترین روزهای سرور بشریت، روز ظهور و ابلاغ امامت و ولایت است و بزرگداشت این روز نوعی وظیفه محسوب می شود.

 

 مسئول کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده کرمانشاه  افزود: خادمیاران رضوی کرمانشاه با مشارکت حوزه امام خامنه ای و حضرت ولی عصر(عج) اقدام به طبخ و توزیع یک هزار پرس غذا کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: بمناسبت  دهه امامت و ولایت برنامه های متنوع و مختلفی با رعایت پروتکل های بهداشتی همچون  سخنرانی و مولودی خوانی توزیع محصولات فرهنگی و تبرکات رضوی برگزار شد.
 

*اجرای طرح اطعام غدیر در کرمانشاه

 

محسن مرادی  گفت: بمناسبت دهه ولایت و وامامت خادمیاران رضوی جهادی با مشارکت خیرین برنامه های متعددی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا کردند.

 

مسئول کانون های خدمت رضوی گروه های جهادی کرمانشاه  افزود: طبخ و توزیع یک هزار پرس غذا بین خانواده های کم بضاعت، برپایی جشن بزرگ غدیر در محله محروم ملاحسینی در شب عید سعید غدیر به نیابت از امام مهربانی ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: هرساله جشن های باشکوهی با حضور حداکثری مردم در محلات برگزار می شد که متاسفانه امسال با توجه به محدودیت های اعمال شده فقط برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع نان رایگان در محلات حاشیه شهر در طرح نذر تنور نانوایی به عشق امیرالمومنین(ع) توسط خامیاران برگزار و به اجرا در آمد.
 
 

*طبخ و توزیع ۸۰۰ پرس غذا در قصرشیرین 
 

در ادامه مرتضی محبی گفت:به مناسبت ایام دهه ولایت و عید غدیر خم برنامه های متعدد و متنوعی از جمله اطعام غدیر با طبخ و توزیع ۸۰۰ پرس غذا و توزیع ۴۰ بسته گوشت گرم صورت گرفته است.

 

 

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان قصرشیرین افزود: خادمیاران رضوی همواره در مناسبت های مختلف به نیابت از امام مهربانی ها در حال خدمت رسانی به محرومین و عموم مردم در مسیر احیای فرهنگ رضوی هستند .

 

وی تصریح کرد: مسلمانان و به‌خصوص شیعه از دوره‌های نخست، روز غدیر را یکی از عید‌های بزرگ می‌دانسته‌اند و این روز در میان ایشان به عید غدیر معروف و مشهور است. 

 

دهه امامت و ولايت فرصتي براي تبيين واقعه غدير و فلسفه ولايت فقيه در بين امت اسلامي است.تشريح و تبيين واقعه غدير به عنوان زيربناي فرهنگ غني اسلامي و تشيع در جامعه اسلامي براي نسل جوان و آينده ساز در قالب برنامه هاي فرهنگي و ديني ضروري است.

 

عید غدیر با هیچ عیدی قابل قیاس نیست. امام صادق علیه السلام فرمود: «هیچ پیغمبری مبعوث به رسالت نشد الا اینکه غدیر رو عید و جشن گرفت.» مسئله غدیر فقط از سال یازدهم و دهم هجرت به بعد نیست بلکه همه انبیا گذشته به غدیر تعظیم و احترام کرده اند.

 

 

کد خبر 1080865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha