نخستین جشنواره تئاتر خیابانی«افلاکیان» در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: برگزاری تئاتر خیابانی در قالب یک جشنواره رسمی در حوزه ایثار و شهادت برای نخستین بار مردادماه سالجاری در شهر قم رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، ابوالقاسم مقیمی، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، تاکید کرد: سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم پیش از این در اعزام کاروان های راهیان نور تجربه برگزاری تئاتر خیابانی در یادمان های دفاع مقدس را داشته است.


مقیمی افزود: همچنین در هفته دفاع مقدس نیز تئاتر" مردان سرزمین من" به عنوان یک نمایش فاخر به روی صحنه رفته و استقبال مطلوبی از سوی مخاطبان صورت گرفته است.


به گفته وی، برگزاری تئاتر خیابانی در قالب یک جشنواره رسمی در حوزه و ایثار و شهادت برای نخستین بار بوده که در شهر قم در حال رقم خوردن است.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره با چهار موضوع محوری “شهدای مدافع حرم”، “شهدای دفاع مقدس”، “شهدای سلامت” و ” شهدای هنرمند به روی صحنه خواهد رفت گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی قم مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www. qom.farhang.gov.ir  مراجعه نمایند.

 

مقیمی با بیان اینکه در نهایت و پس از داوری آثار رسیده ۵ اثر برای اجرای خیابانی انتخاب خواهند و جوایزی نیز به آثار برتر جشنواره در نظر گرفته‌شده است افزود: علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند طرح و ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: قم خیابان شهید لواسانی، جنب اداره ثبت‌احوال، ساختمان شهید کمیلی، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ارسال و با شماره ۰۲۵۳۷۷۱۲۸۲۸ تماس حاصل نمایند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اگفت: سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از سال گذشته برای برگزاری باشکوه و تاثیرگذار دومین کنگره ملی شهدای قم در حال برنامه ریزی و اجرای طرح های فرهنگی و هنری است.
مقیمی اضافه کرد: بازگشایی و راه اندازی خانه موزه شهیدان زین الدین یکی از اقدامات سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در ذیل برنامه های عملیاتی دومین کنگره ملی شهدای استان بود.

 

وی ادامه داد: با سه هدف ارائه الگوی مناسب تربیت جوان انقلاب اسلامی، مدیریت انقلابی نیروهای جوان و همچنین شهادت طلبی و معرفی شهدا به عنوان الگوی جوانان، کار آماده سازی این مکان به عنوان موزه در دستور کار قرار گرفت.

 

مقیمی در ادامه با اشاره به نگارش کتاب زندگی نامه شهید کریمی، ابراز کرد: همچنین ساخت مستند شهید کریمی از اقدامات دیگر این سازمان طی ماه های گذشته بود که با ابراز خرسندی از جانب خانواده این شهید گرانقدر و سایر همرزمان قرار گرفته به در آینده ای نزدیک این مستند رونمایی خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: برپایی آیین روضه خوانی در مقابل درب شهدا در کنار بسیاری از اقدامات دیگر در قالب دومین کنگره ملی شهدای قم انجام گرفته است.


بر اساس اعلام سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شده است، که ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات ابنیه و ۲۰۰ میلیون تومان نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است.برای این طرح فرهنگی که در کوچه ۲۸ خیابان شهدا واقع‌شده و در وسعتی به مساحت ۲۴۰ مترمربع ساخته‌شده، پنج میلیارد تومان صرف هزینه تملک شده است.

کد خبر 1080866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha