دولت سیزدهم در انتخاب مدیران خود،  به تعهد و تخصص همزمان توجه کند

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: دولت سیزدهم باید در انتخاب مدیران و مسئولان خود به طور همزمان به بُعد تعهد و تخصص توجه کند.

دکتر روح الله عباسی شورشجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که چند روز دیگر به طور رسمی، دولت سیزدهم آغاز به کار می کند، اظهار داشت: ما در کشورمان در انتخاب مدیران و مسئولان، بعضاً دچار دوگانه ای هستیم، به این معنا که گاه افرادی که تحصیل کرده خارج اما فاقد تعهد لازم هستند انتخاب می شوند و گاه نیز عده ای که در مقاطعی سابقه انقلابی گری داشته اند بدون در نظر گرفتن تخصص لازم، به مسئولیت انتصاب پیدا می کنند.

 

مدیر پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: آن چه برای کشور به عنوان یک ضرورت قابل توجه است این که به طور همزمان باید به بُعد تخصص و تعهد توجه کرد چرا که لازمه توفیق دولت، وجود مدیرانی دلسوز، متعهد، ساده زیست و در عین حال متخصص و کاردان است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین بر لزوم بهره گیری از نظرات نخبگان و کارشناسان هر رشته در انتخاب وزرا و مدیران سطوح عالی و میانی دولت تأکید کرد و گفت: استفاده از نظرات نخبگان و به عنوان مثال توجه به رأی و دیدگاه اساتید یک دانشگاه در انتخاب رئیس آن دانشگاه باعث افزایش میزان رضایتمندی و نیز ارتقای سطح کارآمدی می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که به جهت وضعیت اقتصادی و معیشتی، آستانه تحمل بسیاری از اقشار مردم در شرایط کنونی پایین آمده است، ابراز داشت: در این شرایط طرح مسایلی همچون بحث فضای مجازی به نظر می رسد که باعث نارضایتی عموم شود و لذا لازم است که این گونه طرح ها پخته شده و همچنین به بحث اقناع مخاطب برای پذیرش آن ها در جامعه توجه شود.

 

عباسی شورشجانی همچنین گفت: با وجود کاهش آستانه تحمل مردم، باید به این نکته توجه داشت که ملت ما ملت همراهی است و اگر با آن ها صحبت شده و به خوبی توجیه و اقناع شوند، باز هم در مسایل مختلف شاهد همراهی و تعامل آن ها خواهیم بود.

 

وی همچنین با اشاره به لزوم بهره گیری از تجربه دولت های یازدهم و دوازدهم در اداره امور مملکت افزود: یکی از مهم ترین بایسته ها و ضرورت ها در شرایط کنونی، نظارت صحیح بر قیمت ها در بازار است و این که تعزیرات و دیگر نهادهای نظارتی به درستی وظیفه خود را انجام دهند تا عده ای در این وضعیت آشفته نتوانند سوء استفاده کرده و فشار مضاعفی بر مردم وارد کنند.

کد خبر 1080867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha