برگزاری پنجمین دوره همایش علمی جهانی درباره شخصیت حضرت ابوطالب(ع)

مجتمع علمی تحقیقات اهل بیت (ع) امام حسین(ع) از برگزاری پنجمین دوره همایش علمی جهانی درباره شخصیت حضرت ابوطالب(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، مجتمع علمی تحقیقات اهل بیت (ع) امام حسین(ع) متعلق به آستان مقدس حسینی پنجمین دوره همایش علمی جهانی با عنوان «ابوطالب انسان، مومن و شاعر» را با حضور شماری زیادی از علما و استادان متخصص و پژوهشگران داخل و خارج از عراق برگزار کرد.

 

در افتتاحیه مراسم این همایش یک هیئت رسمی از آستان مطهر علوی متشکل از نمایندگان بخش های امور دینی، فکری، رسانه و روابط عمومی شرکت کردند.

 

فعالیت های این همایش علمی دو روز مستمر ادامه دارد. این فعالیت ها شامل نشست های پژوهشی محققان و پژوهشگران داخل و خارج از عراق است.

 

تعداد تحقیقات و پژوهش های رسیده به دبیرخانه این همایش جهانی به 55 پژوهش علمی رسیده است. نقطه تمرکز این پژوهش بر زندگی حضرت ابوطالب (ع) و راه و روش وی است.

 

در مراسم افتتاحیه این همایش از دایره المعارف بزرگ و مهمی درباره حضرت ابوطالب (ع) رونمایی شد. این دایره المعارف در 20 جلد است. این دایره المعارف به زندگی حضرت ابوطالب(ع) و تبین اهمیت این شخصیت مهم و مظلوم در تاریخ اسلام می پردازد.

 

این همایش با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالی شیعیان و ستاد بحران عراق به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

کد خبر 1080903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha