تکمیل تصفیه خانه آب صالح آباد نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: برای تکمیل تصفیه خانه آب صالح آباد ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تأمین در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

«نورالله تیموری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار  کرد: در حال حاضر ۴۲ لیتر در ثانیه آب به روستاهای گلان، کلک، ریکا، لیزن و سرنی پمپاژ می شود و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده بی رویه از الگوی مصرف و ظرفیت آب، سبب هدر رفت زیاد آب در ان منطقه شده است، افزود: میزان آب مورد نیاز برای این روستاها ۸ لیتر درثانیه است در حالیکه هم اکنون ۲۵ لیتر در ثانیه پمپاژ می شود که این میزان نسبت به جمعیت روستا بیشتر از ظرفیت است.

 

مدیر عامل شرکت آبفا ایلام ادامه داد: برای راه اندازی تصفیه خانه آب صالح آباد تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است برای تکمیل این پروژه حدود ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تأمین در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 

وی بیان کرد: تاکنون مخزن۸۰۰ متر مکعبی،۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۳ ایستگاه پمپاژ نیز در این راستا احداث شده که با تامین اعتبار نصب سیستم های الکترومکانیکال نیز انجام می شود.

 

تیموری خاطرنشان  کرد: در حال حاضر تامین آب بهداشتی به روستاهای صالح آباد با نصب تصفیه خانه اضطراری انجام می شود.

 

وی یادآور شد: در راستای تامین آب شهر صالح آباد نیز یک سیستم آب شیرین کن راه اندازی شده که ۲۹ لیتر در ثانیه ظرفیت تصفیه آن است.همچنین شبکه توزیع نیاز به تعویض دارد که با تزریق اعتبار این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

کد خبر 1080911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha