لزوم توجه به اولویت‌ها در تصمیم‌گیری‌های شورای اسلامی شهر/ انتقاد از توسعه ناموزن شهر بیرجند

آیت الله عبادی با انتقاد از برج‌سازی های بدون ضابطه و توسعه ناموزن شهر بیرجند، گفت: توجه به اولویت‌ها در تصمیم‌گیری‌های شورای اسلامی شهر بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۰مرداد) در دیدار با اعضای شورای اسلامی دوره های پنجم و ششم شهر بیرجند اظهار کرد: شوراهای کشور ما با شوراهای سایر کشورهای تفاوت بنیانی دارند و اینکه به آن قید شورای اسلامی می زنیم، یک معنا دارد.

 


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دنیا برای تصمیم گیری تعداد و کمیت یک اصل است، افزود: اما وقتی اسلامی به آن اضافه می شود در ذاتش این اقتضا را دارد که مشورت در اسلام و تأکید بر شورا یک چیز کمیتی نیست که اکثریت چه می گویند بلکه در مشورت اسلامی کیفیت و قول احسن را کشف کردن مهم است.

 

وی ادامه داد: حتی اگر در جمعی یک نفر مستدل صحبت کند و دلیل قانع کننده داشته باشد تصمیم را جمع باید بر اساس آن قول احسن بگیرند چرا که مصداق حدیث پیامبر (ص) «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إلى‌ یَوْمِ القِیَامَةِ؛ هر كس سنّت و قانون نيكى را بنيان گذارد پاداشش از آن اوست و نيز ثواب [همه] آنان كه تا روز قيامت بدان عمل می‏كنند از آن اوست» قرار می گیریم.

 

آیت الله عبادی انگیزه حضور در شوراهای اسلامی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: اما توجه به اولویت ها در تصمیم‌گیری های شورای اسلامی شهر بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود.

 

امام جمعه بیرجند افزود: مسئولان در اجرای امور به صورت مستقیم و غیرمستقیم هم نماینده مردم هستند و هم اینکه هزینه ها از مردم دریافت می شود که ضمن حفظ کیفیت، اما در عین حال مسئله صرفه و صلاح در اجرای طرح های شهری باید مورد توجه باشد.

 

وی بیان داشت: امانت مردم را به میزانی که صرفه و صلاح است در اجرای طرح های شهری مصرف کنیم و در اجرای آن اعمال سلیقه نداشته باشیم.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه در دوره های گذشته شورای شهر بیرجند برای توسعه شهری چه خوب بود که یک منطقه مناسب را برای برج سازی قرار می دادند، گفت: اما بدون این پیش بینی فضای شهر را توسعه دادند و در هر منطقه ای برج سازی انجام شده است که از نظر حقوقی، فرهنگی و بهداشتی متناسب مردم این منطقه نیست و آنان را در رنج قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از برج‌سازی‌های بدون ضابطه قانونی در فضای شهری، تصریح کرد: متاسفانه این خلاف با پرداخت جریمه به صورت رسمی درآمده و این امر فضای شهری را بسیار ناموزون کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: البته طرح این موارد به معنای انکار اقدامات و تصمیم های خوب شورای شهر بیرجند نیست اما چه خوب بود که در کنار آنها این توسعه ناموزون شهری  نقطه ضعف نبود.

 

 

کد خبر 1080942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha