ارکان مسجد در حوزه های فرهنگی و هنری تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند

شریفی با تأکید براینکه مسئولان و ارکان مسجد در حوزه های فرهنگی و هنری نیز تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: براي ايجاد همدلي در بين ارکان مسجد بايد بيشتر تلاش کرد تا بتوانيم از اين حمايت هاي مالي و تجهيزاتي به نحو مطلوبي بهره مند شويم.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ «قاسم شريفي» در آئين اهداء تجهيزات به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد حاشيه شهر استان سمنان در محل مسجد باب الحوائج کوشمغان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شدگفت: بقای مسجد نیز باید در مساجد صورت گیرد و مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست، بلکه انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی از مهمترین خدمات کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج باید محوریت مسجد باشد.

 

سرپرست دفتر اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اينکه با فضاي کانون هاي مساجد از گذشته آشنا هستيم ،بيان کرد: خوشحالي ما از حضور مديراني با تجربه در کانون هاي مساجد است که در جهت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش جدي دارند.

 

وی تفاهم مدرسه و مسجدرا براي استفاده بهينه از فضاي مساجد موثر دانست وافزود: از گذشته در سطح کلان برنامه ريزي شده بوده و امروز نيز در حال اجرا است.

 

شریفی با بيان اينکه فضا و نيروي انساني همه مساجد و کانون ها مانند يکديگر نيستند، تصريح کرد: همدلي و همراهي تمامي ارکان در مساجد مورد نياز است و براي ايجاد همدلي در بين ارکان مسجد بايد بيشتر تلاش کرد تا بتوانيم از نتيجه بهتري در اين حمايت هاي مالي و تجهيزاتي بهره مند شويم.

 

مديرکل دفتر استاندار و روابط عمومي و امور بين الملل استانداري سمنان افزود:از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، ستاد کانون هاي مساجد و بچه هاي مسجد و مربيان آنان که در راه رونق دادن فعاليت هاي فرهنگي و هنري در مساجد در حال تلاش هستند نيز نهايت تقدير و تشکر را دارم.

 

وی گفت: اگر بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم، بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی خواهند بود.

 

شریفی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می‌آید برنامه‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنند، گفت: کارکرد کانون‌ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بسیار ماندگار است.

کد خبر 1080952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha