اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی تقویت پایه های فعالیت های جهادی را به دنبال دارد

محمدبیگی با اشاره به اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی گفت: قانون بسیج سازندگی مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون امنیت ملی رأی آورده و منتظر صحن مجلس است که امیدواریم مجلس از آن حمایت کند تا پایه های کارهای جهادی در کشور محکم تر و قانونمندتر شود.

«فاطمه محمد بیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه سالروز ابلاغ پیام رهبری به جهادگران و بسیج سازندگی، دیداری با سرهنگ حسینیان مسئول بسیج سازندگی استان داشتیم و در این دیدار بر تقویت همکاری ها در حوزه بسیجی و جهادی در استان تأکید شد و به عنوان دبیر مجمع جهادگران استان پیشنهاداتی خدمت سرهنگ حسینیان مطرح شد. 

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان قزوین نیازمند قرارگاه های جهادی متعددی است  که ان شاالله با همت بسیج سازندگی و جهادگران این قرارگاه ها شکل خواهد گرفت.

 

وی عنوان کرد: تخصصی کردن قرارگاه های جهادی یکی از اهداف ماست که در مسیر خدمت رسانی و افزایش کیفیت خدمات به اقشار مختلف مردم در مناطق محروم صورت خواهد گرفت، همچنین همکاری در پروژه های  محرومیت زدایی در حوزه آب شرب، راه، زیرساخت های اصلی، کشاورزی و حوزه های مسکن هم از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

محمدبیگی تصریح کرد: ان شاالله بنا داریم مجمع جهادگران استان با تقویت همه جانبه در کشور یک مجمع جهادی بی نظیر شده و الگویی برای دیگر استان ها شود.

 

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین به دلیل وجود یک هزار و ۸۱ گروه جهادی از استان های پیشرو در عرصه جهادی در کشور است و تعداد زیادی از این گروه ها در حوزه های تخصصی مختلف از جمله سلامت، کشاورزی، مسکن، عمرانی، آموزش، مواسات و حوزه های مختلف محرومیت زدایی و اشتغالزایی فعالیت دارند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مناطق محروم آوج، طارم، الموت و کوهین در استان قزوین نیازمند هستند و مناطق منفصل شهری، مناطق حاشیه نشین شهرها و بافت های فرسوده که در برخی شهرهای استان وجود دارد نیازمند یکسری فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی هستند.

 

وی گفت: با هدفمند و تخصصی کردن فعالیت های جهادی، ارتقا سطح دانش جهادگران، آموزش های ویژه به آنها و با پشتیبانی و حمایت از جهادگران می شود فعالیت های جهادی را رونق داد.

 

محمدبیگی افزود: قانون اختیارات بسیج سازندگی که به تازگی اصلاح شده و ابعاد جدیدی به آن اضافه شده هم می تواند گام بلند و موثری در مسیر حفظ منافع جهادگران و حمایت و صیانت از حقوق آنها باشد، زیرا در حوزه های جهادی ممکن است اتفاقاتی سلامت جهادگران را تهدید کند.

 

وی یادآور شد: در حمایت از این عزیزان، قانون بسیج سازندگی مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون امنیت ملی رأی آورده و منتظر صحن مجلس است که امیدواریم مجلس از آن حمایت کند تا پایه های کارهای جهادی در کشور محکم تر و قانونمندتر شود.

 

کد خبر 1081021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha