۱۰۰۰خبرنگار مازندرانی طی یک هفته واکسینه می شوند

اویس ا بیان اینکه هزار نفر از اصحاب رسانه و خبر مازندران می توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا شهرستان محل زندگی خود و ارائه کارت ملی واکسن کرونا دریافت نمایند،گفت: تلاش داریم تاپایان پائیز شاهد واکسیناسیون عمومی باشیم.

«قاسم اویس» امروز( ۱۰مرداد) در حاشیه احرای طرح واکسیناسیون خبرنگاران در دانشکده فنی و حرفه ای امام محمدباقر(ع) مرکز مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درساری با بیان اینکه هزار نفر از اصحاب رسانه و خبر این استان می توانند در این مرحله با ارائه کارت ملی دز اول واکسن کرونا را دریافت نمایند، اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران افرادی که برای دریافت واکسن کرونا مراجعه می کنند باید شرایط عضویت آنها در پزشک خانواده احراز شده باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه خبرنگاران از امروز باید به مراکز تزریق واکسن کرونا شهرستان محل زندگی مراجعه کنند، افزود:  اگر چنانچه از بین خبرنگاران شماره ملی خبرنگاری در سیستم موجود نباشد آن شخص باید با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل زندگی خود برای رفع نقص پیگیری کند.

 

وی با بیان اینکه سه نوع واکسن آسترازنکا روسیه، سینوفارم چین و برکت ایران به خبرنگاران تزریق می شود، گفت: از نظر ما واکسیانسیون اهمیت دارد اینکه کدام واکسن باشد در درجه دوم قرار دارد.

 

اویس بیان کرد: از نظر علمی ثابت شده که واکسن شدت بیماری و میزان مرگ و میر را کاهش می دهد انتظار ما این است که دوستان واکسن برکت را تزریق کنند و به این موضوع توجه کنند که مقام معظم رهبری به‌عنوان شخص اول مملکت واکسن برکت را دریافت کرده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد از گروه سنی بالای ۱۸ سال  در استان مازندران واکسینه شدند، افزود:  ۸۷ درصد گروه‌های سنی بالای ۸۵ سال، ۸۶ درصد بالای ۷۰ سال، ۷۷ درصد بالای  ۵۵ سال واکسینه شدند.

 

اویس یادآورشد: در حال حاضر در شهر گروه سنی بالای ۵۵ سال و برای روستا بالای ۵۰ سال در حال انجام واکسیناسیون هستند، اگر میزان این تزریق‌ها به بیش از ۷۵ درصد برسد، به گروه سنی با کاهش پنج سال واکسن تزریق خواهد شد و همینطور ادامه می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم در مهر و آبان ماه وارد فاز سوم واکسیانسیون شویم، ادامه داد: امید است تا‌ در پایان پائیز به سمت واکسیناسیون عمومی برویم.

 

اویس با دعوت از مردم استان برای پذیرش واکسیناسیون،‌گفت: برای پذیرش مردم در خصوص تزریق واکسن باید اهالی رسانه کمک کنند، برخی می‌گویند به فرزندانتان واکسن نزنید که صحیح نیست روی افکار عمومی باید کار کرد، توصیه کنیم مردم بروند واکسن بزنند تا ابتلا به کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس کاهش یابد.

کد خبر 1081117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha