تخصیص ۸۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی به شهرستان آبادان

مختار از اختصاص هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه از طریق اعتبارات ملی برای اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان آبادان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «جلیل مختار» امروز (یک شنبه ۱۰ مرداد) در نشست کمیته برنامه ریزی و بودجه شهرستان آبادان، از تخصیص هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی به این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار، بیشتر برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: چهار هزار میلیارد ریال از این اعتبارات از محل ماده ۵۶ فایناس داخلی آب و فاضلاب برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان از سوی بانک صادرات اختصاص یافته است.

 

وی اضافه کرد: اعتبار احداث جاده آبادان - اروندکنار از محل استانی به ردیف ملی تبدیل و برای گام سوم آن ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده ضمن اینکه ۹۰ میلیارد ریال برای اجرای لایه دوم آسفالت به طول ۸ کیلومتر به آن اختصاص پیدا کرد؛ همچنین در بخش پروژه دفع آب های سطحی منطقه سلیچ غربی آبادان حدود ۲۸۰ میلیارد ریال داده شده و از روز گذشته تجهیز کارگاه آن شروع شده است.

 

مختار با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی برای پروژه روکش آسفالت معابر آبادان اختصاص یافته است تصریح کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل پروژه‌های زمین چمن در مناطق بلوار ساحلی، دهستان نصار و روستاهای ابوشانک، شلحه امام حسن عسکری(ع)، بخش چوئبده و کوی ملت، ۴۰۰ واحدی، فاز ۲ و خانه رزمی کاران در منطقه ذوالفقاری و پارک در بلوار ساحل بهمنشیر از پل ابوالحسن تا کشتارگاه آبادان در نظر گرفته شده است.

 

وی به دیگر پروژه های عمرانی شهرستان آبادان نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای تعریض جاده خضرنبی ۱۲۰ میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی پل خضر ۱۰۰ میلیارد، جاده قفاس ریال از ۲ کیلومتری روستای ابوشانک تا روستاهای تنگه ۱۰۰ میلیارد، و پل‌های اروندکنار نیز ۵۰ میلیارد ریال نیز تخصیص داده شده است.

 

«سید زین العابدین موسوی» نیز در این نشست با تشریح اعتبارات اختصاص یافته برای سال جاری از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست به صورت جهادی نسبت به جذب 100 درصدی اعتبارات اختصاص یافته اهتمام بورزند و عنوان کرد: خوشبختانه بودجه ما بالاتر از 200 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ دستگاه ها تلاش كنند و كل بودجه 910 میلیارد ریالی را جذب كنند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه می بایست این بودجه اختصاص یافته در ۸۱ پروژه آبادان هزينه  می شود خاطر نشان کرد: با این اعتباراتی که تخصیص داده شد اكثر این پروژه ها امسال به پايان خواهد رسيد.

 

وی ابراز کرد: احداث ایستگاه‌های خودکار بارانسنجی، تکمیل ورودی آبادان- ماهشهر، تکمیل چهارخطه کردن جاده آبادان اروندکنار، اصلاح ورودی های جاده قفاص، روکش و آسفالت آنتنی بخش اروندکنار و تکمیل ناحیه صنعتی شهدای آبادان از جمله پروژه‌هایی است که با این اعتبارات نهایی می شوند.

 

موسوی از جذب بیش از 10 هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار برای شهرستان آبادان خبر داد و بیان کرد: موضوع مهم و خوشحال کننده تر این است كه مستندات جذب بيش از 10 هزار ميليارد ریال اعتبار را علاوه بر بودجه 910 ميليارد ریالی در آبادان در سال جاری داريم كه جذب آنها شهرستان را متحول مي كند.

 

وی تاکید کرد: امروز با تماسی كه با بانک عامل داشتیم از آن محل مبلغ چهار هزار ميليارد ریال فاينانس داخلی آبفای آبادان نهایی شده و در اوايل هفته آينده با حضور مدیران بانک عامل و آبفا جذب خواهد شد.

 

فرماندار ویژه آبادان اذعان کرد: از طرفی دولت در حدود چهار هزار و 200 ميليارد ریال اعتبار برای بافت های فرسوده سليچ غربی و ذوالفقاری، احداث زمين های چمن روستايی و شهری و تصفیه خانه چوئبده و آب شيرين كن اروندكنار، تعريض جاده و ايجاد پل خضر نبی و جاده قفاص و پل های اروند كنار مصوب کرد كه برخی از آنها در حال اجرا و برخی در حال مناقصه هستند، تجهيز كارگاه سليچ نیز از آن محل است.

 

وی از تخصیص اعتبار 13 هزار میلیارد ریالی برای ايجاد سد پايين دست بهمن شير خبر داد و اضافه کرد: مبلغ چهار هزار ميليارد ریال آن در حال تخصيص است و به زودی عمليات اجرايی اين سد مهم و استراتژيك در سال جاری شروع خواهد شد.

 

موسوی با تشریح پروژه های مدنظر عنوان كرد: فکر می کنم برای اولین بار در سطح شهرستان آبادان است که چنین اعتباراتی در حال جذب است که امیدواریم امسال سال خوبی در حوزه عمرانی و خدماتی برای آبادان باشد و بتوانیم با استاندارد سازی زیرساخت ها و جذب اعتبارات اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

وی گفت: جمع این اعتبارات در مقايسه با در ساير نقاط استان قابل مقايسه نيست و بی‌نظیر است اما مستلزم اقدامات جهادی تمام مدیران شهرستان برای جذب این اعتبار های اختصاص یافته است.

 

فرماندار ویژه آبادان به جذب اعتبارات 450 میلیارد ریالی كه در اختيار نمایندگان آبادان قرار گرفته برای انجام پروژه های عمرانی اشاره کرد و افزود: ممنون هستم كه نمايندگان با شفافیت كامل اين اعتبارات را در اختيار برنامه و بودجه استان جهت تخصيص به پروژه ها گذاشتند.

 

«علیرضا خیاط زاده» نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان آبادان نیز در این نشست بر اجرای صحیح مصوبات تاکید کرد و یاد آور شد: امیدواریم ۳۸ دستگاه دولتی بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

 

کد خبر 1081177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha