صادرات ۵ میلیون دلاری کالاهای تولید شده در تعاونی های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با وجود محدودیت ها از ابتدای سال جاری تاکنون تعاونی های استان موفق به صادرات پنج میلیون و ۷۶۷ هزار دلار کالا به کشورهای مختلفی از جمله ایتالیا، اتریش، آلمان و ... شدند.

«غلامرضا اشرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: تعاونی ها در کشورهای در حال توسعه به عنوان ابزارهای مطمئنی جهت پیشبرد برنامه های علمی و اقتصادی محسوب می شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت تعاونی جدید در استان تشکیل شده است، افزود: این تعاونی ها برای یکصد و 65 نفر در سطح خراسان جنوبی فرصت شغلی ایجاد کرده اند و تشکیل تعداد 28 تعاونی جزء تعهدات استان در سال جاری است.

 

وی با اشاره به اینکه 972 تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: در این تعاونی ها 17 هزار و 659 نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد 12 هزار و 901 نفر مرد و چهار هزار و 758 نفر زن هستند.

 

اشرفی در ادامه بیان کرد: بیشترین تعاونی های فعال در استان مربوط به بخش خدمات با 230 تعاونی، بخش صنعت با 197 تعاونی و کشاورزی با 194 تعاونی و تولیدی- توزیعی با 108 تعاونی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص صادرات محصولات تولید شده در تعاونی های استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با وجود محدودیت های موجود تعاونی های استان موفق به صادرات پنج میلیون و ۷۶۷ هزار دلار کالا شدند.

 

وی در پایان بیان کرد: این کالاهای صادر شده شامل شترمرغ، فرش دستباف، زعفران، سنگ گرانیت و بازالت، عسل، زرشک و شیرنی خانگی است که به کشورهای مختلفی از جمله عراق، آفریقای جنوبی، اتریش، ایتالیا، آلمان، امارات، کانادا، آمریکا و مالزی و ارمنستان صادر شده است.

کد خبر 1081224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha