۱۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شد

فتح اللهی از تزریق بیش از ۱۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان رشت خبر داد و گفت: عموم مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت داشته و از عادی انگاری بپرهیزند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز ( دوشنبه، ۱۱ مرداد ) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان رشت با اشاره به سیر سعودی این بیماری در جامعه اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی و عادی انگاری، افزایش چشم‌گیر بیماران کرونایی در استان و کشور را موجب شده است‌.

 


فرماندار رشت با بیان اینکه جامعه در شرایط حساسی قرار دارد گفت: اگر نگاهی به اطراف داشته باشیم، می بینیم که بیشتر عزیزان ما به این بیماری مرگ بار مبتلا شده اند یا بر تخت بیمارستان خوابیده اند.

 


فتح اللهی با تاکید بر اینکه ساده انگاری بزرگترین تهدیدی است که جامعه به آن مبتلاست افزود: با این تفکر هیچ گاه نخواهیم توانست این بیماری منحوس را کنترل کنیم و شاهد فاجعه انسانی در استان و شهرستان خواهیم بود.‌

 



وی با اشاره به اینکه کادر درمان خسته است تصریح کرد: با کمبود پرستار و کادر تخصصی پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی روبه رو هستیم.

 


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه شرایط عادی نیست از عموم مردم خواست بنا به ضرورت منزل را ترک کنند و اضافه کرد: تا وقتی خود مردم متوجه نشوند و این شرایط را جدی نگیرند با مشکلاتی روبه رو خواهیم‌ بود.

 

فتح اللهی خاطرنشان کرد: هر کجا مردم حضور داشتند و مشارکت کردند شاهد نتیجه مطلوبی بودیم در این راستا نیز بایستی مردم مشارکت داشته باشند.‌

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها وارد شوند و این نگرانی ها، کمبودها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را به جامعه متوجه کنند اذعان داشت: تا وقتی که مردم متوجه نباشند و عادی بنگرند این روال ادامه خواهد داشت و شاهد از دست دادن بسیاری از شهروندان خواهیم بود.‌

 

فتح اللهی تصریح کرد: تفکر پیشگیری بهتر از درمان است و تغییر رفتار جامعه در فاصله گذاری ها و رعایت اصول بهداشتی از مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 


وی از افزایش تزریق واکسن کرونا خبر داد و افزود: تاکنون مردم شهرستان رشت بیش از ۱۵۵ هزار دز واکسن اولیه را دریافت کردند.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه روزانه به هفت هزار نفر در شهرستان رشت واکسن تزریق می شود گفت: از تعداد ۱۳۰ هزار نفر گروه هدف شهرستان، ۶۰ درصد دوز اول و ۱۵ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تا به امروز دریافت کرده اند.

 

فتح اللهی افزود: ۱۲ پایگاه تزریق واکسن در رشت فعال بود که ۱۴ پایگاه جدید اضافه شده و ۶ پایگاه جدید نیز توسط بسیج در حال آماده سازی هست و تا هفته بعد به این تعداد اضافه خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: طبق هدف گذاری انجام شده، ۷۰۰ هزار نفر باید در شهرستان دوز اول واکسن را دریافت کنند که برای رسیدن به این تعداد در بازه زمانی دو ماهه، بایستی به تزریق روزانه ۲۵ هزار دز واکسن در ۴۰ پایگاه تزریق واکسیناسیون برسیم که نیازمند تلاش شبانه روزی است.

 

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان اظهار داشت: از تعداد ۴۲۸ بستری هفته گذشته این آمار به ۷۰۰ نفر بستری بیماری کرونایی در بیمارستان ها رسیده است.‌

 

وی اضافه کرد: از تعداد ۱۱۹ پذیرش روزانه بیمار کرونایی در روز در هفته گذشته اکنون به تعداد ۱۷۷ نفر بیمار در روز شهرستان رشت رسیده است.‌

 

فتح اللهی تصریح کرد: طبق گزارش های دریافتی تعداد بستری های سنین ۷۰ سال به بالا کمتر شده و بیشتر شاهد ابتلا گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال هستیم که نشان از اهمیت واکسیناسیون دارد.

 

فرماندار رشت اظهار داشت: اساتید، فرهنگیان و دانشجویان از مهمترین افراد جامعه هدف واکسیناسیون قرار دارند.‌

 

وی با اشاره به اینکه رستوران ها و ادارات با محدودیت کاری فعال باشند تاکید کرد: در شرایط وضعیت قرمز و بحرانی کرونا ویروس دستگاه‌های خدمات‌رسان با دو سوم نیرو و غیر خدمات‌رسان با یک سوم نیرو فعال باشند و رستوران‌ها از حضور مشتریان جلوگیری کرده و به صورت بیرون‌بر خدمات ارائه دهند، در غیر این صورت پلمپ خواهند شد.

کد خبر 1081271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha