دیار علمدار انقلاب در تاسوعای حسینی ابوالفضلی شد+ تصاویر

عزاداری و سوگواری ماه محرم از شب نهم این ماه ابوالفضلی می شود و هزاران هزار نفر در جای جای دیار علمدار انقلاب، حاج قاسم سلیمانی در رثای علمدار کربلا سوگوار عباس بن علی علیهماالسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ عزاداری و سوگواری ماه محرم از شب نهم این ماه ابوالفضلی می شود و هزاران هزار نفر در جای جای دیار علمدار انقلاب، حاج قاسم سلیمانی در رثای علمدار کربلا سوگوار عباس بن علی علیهماالسلام هستند.

 

عزداران حسینی با شرکت در مجالس روضه و سوگ و قرائت زیارت عاشورا دست توسل به آستان قدسی باب الحوائج کربلا دراز کرده و مملو از امید به اجابت است.

 

دسته روی تاسوعای حسینی به دلیل شرایط بحران کرونا مطابق معمول انجام نمی شود اما صدها هیئت با تجمع فاصله دار در خیابان های مقابل هیئت خود به سینه زنی و نوحه خوانی پرداخته اند.

 

پرچم گردانی با پرچم های مزین به نام ابوالفضل العباس علیه السلام در میان هیئات مذهبی، توزیع بسته های معیشتی، مدح سقای دشت کربلا، روضه تشنگی و شرمندگی، همه و همه گوشه هایی از عرض ارادت به ساحت باب الحوائج کربلا است.

 

تبیین ادب و بصیرت و وفاداری و ولایتمداری ابوالفضل العباس علیه السلام جلوه ای از شعور حسینی در مراسم سوگواری این روز است.

 

توسل به قمر منیر بنی هاشم برای رفع حوائج و اهتمام به گفتن 133 مرتبه ذکر «یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین» مورد توجه خیل کثیری از دلدادگان حسینی است.

 

زائران زیادی نیز با رساندن خود به گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی و یار وفاداراش شهید سردار حسین پورجعفری؛ یاد علمدار انقلاب را گرامی داشته و با یادآوری صحنه شهادت او در فرودگاه بغداد و پیکر ارباً اربای علمدار انقلاب در روز منتسب به حضرت ابوالفضل العباس گریستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1081308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha