مداخلات موثر با هدف پیشگیری و کاهش تصادفات اجرا می شود

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: امسال برنامه مداخلات موثر با هدف پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی در ۶ گام محوری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» امروز (۱۱مرداد) در جلسه کارگروه اجرای مداخلات موثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: بررسی آخرین وضعیت آمار مرتبط با بروز تصادفات درون و برون شهری و اولویت بندی نقاط پر تصادف با مشارکت دستگاه های ذیربط از جمله برنامه های سال جاری برای اجرای مداخلات موثر با هدف کاهش تصادفات درون و برون شهری در ۶ گام محوری است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری و هماهنگی های لارم جهت رفع نقاط حادثه‌خیز با تمرکز بر نقاط اولویتی، ادامه داد: همچنین پیگیری به‌روز رسانی دوربین‌های مدار بسته کنترل سرعت جاده ای در محور های مواصلاتی و ارسال به موقع پیامک ثبت تخلف برای مالک خودرو، پیگیری به‌روز رسانی بانک اطلاعات رانندگان پرخطر و ارایه آموزش ها و هشدارهای پیشگیرانه به این رانندگان و بررسی روند اعطای گواهینامه رانندگی به متقاضیان و یا تمدید آن در دستور کار برنامه‌های سال جاری قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه امروز در حوزه تخفیفات بیمه‌ای سیاست‌ها خودرو محور است تا راننده محور، تأکید کرد: اما اگر اعمال این تخفیفات بیمه ای به سوی افراد هدایت شود، بیشتر موثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا در ادامه افزود: افراد صرف داشتن گواهینامه رانندگی صلاحیت رانندگی را ندارد لذا باید رانندگان پرخطر شناسایی و اعمال قانون شوند و هشدارهای لازم در قالب کلاس های آموزشی و توجیهی به آنها ابلاغ شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه حفاری‌هایی که در معابر انجام می‌شود برابر مقررات باید حتما به پلیس اطلاع داده شود، متذکر شد: اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها بدون اطلاع پلیس اقدام به حفاری می‌‎کنند که حادثه‌ساز می‌شود.

 

وی بر تعیین و تکلیف شترهای سرگردان در محورهای برون شهری برای کاهش تصادفات تأکید کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن ایام محرم باید مجوز برای عبور هیات‌های عزاداری از خیابان‌هایی اصلی که بار ترافیکی دارند صادر نشود.

کد خبر 1081316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha