طلاب و روحانیون کردستان نقش مهمی در دفاع از اسلام و انقلاب داشته‌اند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه طلاب و روحانیون کردستان نقش مهمی در دفاع از اسلام و انقلاب داشته‌اند، گفت: ماموستایان و علمای اهل سنت در کردستان با وجود تمام هجمه‌ها و شکنجه‌های دشمنان همواره دست رد به سینه آنها زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری در نخستین همایش چگونگی تعامل حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع در استان کردستان که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اهل تشیع کشور برگزار شد، اظهار کرد: مرکز بزرگ اسلامی از بدو انقلاب اسلامی در استان کردستان و در منطقه غرب کشور شکل گرفت و از همان ابتدا فعالیت‌های این مرکز بر دو اصل استوار بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتقای آموزش و پژوهش از اولویت‌های مهم مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بوده که با راه‌اندازی مراکز آموزشی و مدارس علوم دینی برادران و خواهران در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: در حال حاضر جمع زیادی از خواهران و برادران در این بخش مشغول تحصیل هستند و تعداد زیادی از برادران و خواهران در حوزه‌های علمیه اهل سنت کردستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 


حجت‌الاسلام عسکری عنوان کرد: اقدامات و حرکت‌های بسیار خوبی از زمان حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در زمینه جذب و آموزش طلبه در شهرهای سنندج، مریوان و سقز انجام شده است.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مدرسه علوم دینی شهید جلالی زاده در سنندج تعطیل شده بود، بخشی از ساختمان قدیمی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان مدرسه علوم دینی اختصاص و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 


وی افزود: خواهران طلبه فارغ التحصیل مرکز بزرگ اسلامی الان هم در سطح مدارس و مساجد و سایر بخش‌ها فعال و موجب یاس دشمنان و دلگرمی دوستداران نظام هستند.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به نقش طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان در پرشور برگزار کردن انتخابات ۲۸ خردادماه امسال گریزی زد و گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان با حضور یکپارچه و دشمن شکن خود پای صندوق‌های رای خط بطلان دیگری بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دشمنان کشیدند.



حجت‌الاسلام عسکری با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن و به زانو در آوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به هر اقدامی می‌زند، عنوان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی و از تمام ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند سرمایه‌گذاری دشمنان در کردستان در حوزه‌های علمیه و نسبت به ائمه جمعه و جماعات خیلی پررنگ تر بوده است.

 


وی خاطرنشان کرد: ماموستایان و علمای اهل سنت در کردستان با وجود تمام هجمه‌ها و شکنجه‌های دشمنان همواره دست رد به سینه آنها زده‌اند و تقدیم بیش از ۵۰ شهید در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب گواهی محکم بر این ادعا است.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: روحانیون و طلاب خواهر و بردار از شیعه و سنی در این استان در پیروزی و دفاع از ارزش‌های انقلاب به بهترین شیوه درخشیدند.

 


حجت‌الاسلام عسکری بر تعامل هرچه بیشتر بین مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع تاکید کرد و گفت: امیدواریم این نشست‌های هم‌اندیشی بستری برای ایجاد تعامل حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع در استان کردستان باشد.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد:این سلسله نشست‌ها باید بستری برای ارائه راهکارهای مناسب در زمینه پرورش طلاب در تراز انقلاب و طلاب وحدت‌آفرین باشد.

کد خبر 1081351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha