اولویت های خراسان جنوبی در بحث توسعه و اعتباری اعلام شد

پورعیسی گفت: اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب، آبخیزداری، راه، آموزش، بهداشت و مباحث گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری شستان از بیرجند، «مجید پورعیسی» امروز (۱۱ مرداد) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، هم اندیشی و خرد ورزی و نظام فکری را در راستای اجرای برنامه های بالادستی در استان و کشور ساماندهی می کند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این سازمان معاونت های متعددی وجود دارد و این معاونت ها، مأموریت ها را  به گونه ای مدیریت می کنند که سازمان بتواند یک کار واحد و فرایند خاصی را پیگیری کند، تأکید کرد: عمده فعالیت هایی که سازمان دنبال می کند رصد توسعه ای استان است.

 

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی  برای مدیران ارشد نظام و استان تصمیم سازی کرده و نقش مشاور را ایفا می کند تا به مدیران کمک کند که در هر موقعیتی، چه اولویت هایی را و در چه زمانی در دستور کار قرار دهند و حمایت شوند.

 

پورعیسی در خصوص اهم فعالیت ها و اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال های اخیر برای استان اظهار داشت: در سه سال اخیر از طریق پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مساعدت وزراتخانه ها، در بعضی از سرفصل های منابع مثل راه، آبخیزداری، قنوات، مباحث پزشکی و دامپزشکی، اعتبارات استان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با بیان این خبر مهم که در حوزه راه، ۲۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد داریم که پس از عملیاتی شدن تا چهار سال آینده عمده جاده های استان دو بانده خواهد شد، گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا، در حوزه بهداشت و درمان نیز توانستیم اعتبارات و نیروی انسانی خوبی جذب کنیم.

 

پورعیسی با با اشاره به اینکه در حوزه قنوات انتظار داریم 25 درصد منابع آبی را استحصال کنیم و باید تلاش کنیم تا با هدف گذاری و برنامه ریزی آن عدد را به 50 درصد باید برسانیم، اظهار داشت: اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب، آبخیزداری، راه، آموزش و بهداشت و مباحث گردشگری است.

 

وی از دستاوردهای بزرگ در مباحث مهم و کلان استانی به شروع راه آهن، انتقال آب از دریای عمان، و توجه ویژه به حوزه بزرگ راه ها، مطالعات گسترده در حوزه معدن برای کامل کردن زنجیره بهره برداری از معادن در راستای بازگشت منافع آن به استان، همچنین مطالعات اساسی در حوزه مرز با تأکید بر باز بودن هر چهار مرز و تقویت روابط خارجی به ویژه در حوزه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای ارزشمند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تمهید انتقال دانش برای دولت آینده است که وقتی دولت جدید مستقر شد دیگر نیاز به مطالعات ژرف نباشد.

 

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: این برنامه ها به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مکتوب شده که در بخش های مختلف کاربرد دارد.

 

وی اظهارامیدواری کرد با توجه ویژه دولت جدید و ظرفیت های موجود در استان، در سال های آینده شاخص های متعدد خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری باشد.

 

 

کد خبر 1081369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha